مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری- فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی بر حافظه فعال دیداری-فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی است. گروه نمونه در پژوهش حاضر 24 دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه های سوم و چهارم ابتدائی بودند که به صورت غیر تصادفی (نمونه گیری در دسترس) از مناطق 1 و 3 شهر تهران انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (12 نفر) و کنترل (12 نفر) تقسیم شدند. به منظور تشخیص اختلال ریاضی از آزمون تشخیصی ایران کی-مت و جهت کنترل هوش از مقیاس تجدیدنظر شده هوشی وکسلر برای کودکان (WISC-R) استفاده شد. پس از تشخیص مشکلات ریاضی گروه آزمایش طی 25 جلسه 50 تا 60 دقیقه ای به مدت شش هفته در برنامه مداخله ای تحت عنوان brain ware safari شرکت کردند. عملکرد دانش آموزان در حافظه فعال در پیش آزمون و پس از ارائه مداخله, در پس آزمون با استفاده از مجموعه آزمون حافظه فعال برای کودکان  (WMTB-C) مورد ارزیابی قرار گرفت. به طور کلی نتایج پژوهش حاکی از آن است که مداخله رایانه ای شناختی تاثیر معناداری بر روی ارتقای عملکرد حافظه فعال دانش آموزان با مشکلات ریاضی هم در نمره کل و هم در خرده مقیاس های آزمون (حافظه ماز ها, مکعب های رو به جلو و رو به عقب) داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارجمندنیا، علی اکبر، شریفی، علی، و رستمی، رضا. (1393). اثربخشی برنامه تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری- فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 6-24. SID. https://sid.ir/paper/210151/fa

    Vancouver: کپی

    ارجمندنیا علی اکبر، شریفی علی، رستمی رضا. اثربخشی برنامه تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری- فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(4):6-24. Available from: https://sid.ir/paper/210151/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر ارجمندنیا، علی شریفی، و رضا رستمی، “اثربخشی برنامه تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری- فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 4، pp. 6–24، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button