مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

472
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل پژوهش های مبتنی بر مدل پاسخ به مداخله بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 28

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف فراتحلیل میزان اثرگذاری مداخلات موسوم به پاسخ به مداخله بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی انجام شد. جهت دست یابی به هدف پژوهش با استفاده از دو روش جستجوی دستی و نظام دار, 116 پژوهش از غربالگری اولیه رد شدند و از میان آنها 35 پژوهش که ملاک های ورودی را برآورده کردند, انتخاب و با استفاده از نرم افزار CMA 2 فرایند تحلیل بر روی آنها انجام گرفت. ابزار پژوهش چک لیست کیفیت پژوهش و چک لیست فراتحلیل بود. اندازه اثر ترکیبی پژوهش ها 0/53 به دست آمد (P≤ 0/01). علاوه براین نقش متغیرهای تعدیل گر رویکرد آموزش (P≤ 0/05), گروه بندی (P≤ 0/05), سطح مشکل دانش آموز (P≤ 0/01) و پایه تحصیلی (P≤ 0/05) معنادار بود. نتایج نشان داد که پژوهش های در چارچوب پاسخ به مداخله در کاهش مشکلات دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی موثر است. همچنین متغیرهای مرتبط با ویژگی های مداخله (رویکرد مداخله و نوع گروه بندی) و ویژگی های آزمودنی ها (سطح مشکل و پایه تحصیلی) در بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی نقش دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، محمدصبور، علیزاده، حمید، غباری بناب، باقر، دستجردی کاظمی، مهدی، و بختیاری، آرینا. (1399). فراتحلیل پژوهش های مبتنی بر مدل پاسخ به مداخله بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 9(3 )، 7-28. SID. https://sid.ir/paper/210216/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی محمدصبور، علیزاده حمید، غباری بناب باقر، دستجردی کاظمی مهدی، بختیاری آرینا. فراتحلیل پژوهش های مبتنی بر مدل پاسخ به مداخله بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1399؛9(3 ):7-28. Available from: https://sid.ir/paper/210216/fa

    IEEE: کپی

    محمدصبور ابراهیمی، حمید علیزاده، باقر غباری بناب، مهدی دستجردی کاظمی، و آرینا بختیاری، “فراتحلیل پژوهش های مبتنی بر مدل پاسخ به مداخله بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مخاطره اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 3 ، pp. 7–28، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210216/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button