مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی اثربخشی سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 93

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل؛ جامعه ی آماری شامل تمام دانش آموزان ابتدایی دختر دارای اختلال یادگیری ریاضی شهر تهران در سال تحصیلی 96-97 بوده که از بین آن ها از طریق نمونه گیری در دسترس نمونه ای به حجم 15 نفر انتخاب و به صورت تصادفی به سه گروه 5 نفره, دو گروه آزمایش سطح سوم پاسخ به مداخله, توانمندسازی شناختی و یک گروه کنترل گماشته شدند. گروه های آزمایش طی 20 جلسه 45 دقیقه ای تحت مداخلات مذکور قرار گرفتند, درحالی که گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل مقیاس هوش وکسلرکودکان 4 و آزمون ریاضی کی مث است. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دهنده تاثیر مثبت سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی بر بهبود عملکرد ریاضی کودکان با اختلال ریاضی در سطح معناداری P<0/05بود. همچنین نتایج آزمون t گروه های مستقل نشان دهنده عدم وجود تفاوت معنادار بین میانگین های دو گروه آزمایش در سطح معناداری P<0/05بوده است. به نظر می رسد سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی می تواند بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی را در پی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زراعتی ایده لو، رقیه، ضرغام جاجبی، مجید، و کامکاری، کامبیز. (1399). مقایسه ی اثربخشی سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 9(3 )، 68-93. SID. https://sid.ir/paper/210215/fa

    Vancouver: کپی

    زراعتی ایده لو رقیه، ضرغام جاجبی مجید، کامکاری کامبیز. مقایسه ی اثربخشی سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1399؛9(3 ):68-93. Available from: https://sid.ir/paper/210215/fa

    IEEE: کپی

    رقیه زراعتی ایده لو، مجید ضرغام جاجبی، و کامبیز کامکاری، “مقایسه ی اثربخشی سطح سوم پاسخ به مداخله و توانمندسازی شناختی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 3 ، pp. 68–93، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button