مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی با استفاده از چارچوب تیلور و اوکازاکی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 114

چکیده

 این تحقیق به تحلیل دیدگاه مدیران بازاریابی در رابطه با راهبردهای آنها در استفاده از شبکه های اجتماعی پرداخته است. مواجهه موفق کسب و کارها با شبکه های اجتماعی, نیازمند فهم تفکر راهبردی مدیران این حوزه است, چراکه بدون آشنایی با این تفکر نمی توان استفاده و عدم استفاده کسب و کارها از این شبکه ها را در داخل کشور تحلیل کرد. مساله استفاده موفق از شبکه های اجتماعی و چالش ها و فرصت های پیش روی مدیران در این شبکه ها, محققان را بر آن داشت تا این تحقیق را شکل دهند. هدف تحقیق حاضر, اولا توسعه مدل مفهومی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از تیلور و اوکازاکی (2013), بر اساس ویژگی کسب و کارهای اینترنتی کشور و تعیین مزایا و موانع راهبردهای بازاریابی کسب و کارها در این فضا بوده است. محققان برای دستیابی به این هدف از روش تحلیل تم استفاده کرده و داده های خود را بر پایه مصاحبه های عمیق با 13 مدیر بازاریابی شرکت هایی که از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده می کردند به دست آورده اند. این تحقیق با استفاده از توسعه چارچوب مفهومی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از تیلور و اوکازاکی (2013), سعی کرده درک درستی از نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی در قالب سه تم اصلی قابلیت شبکه, انتقال تصویر و توسعه شخصی و 18 تم فرعی ایجاد و حفظ تعامل با مشتری, ایجاد منابع جدید, افزایش سرمایه اجتماعی, هزینه کم تبلیغات, افزایش سرعت عملیاتی شدن ایده ها, ظرفیت نامحدود بازاریابی, نفوذ گسترده شبکه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی برای شهرت نام تجاری, انتقال تصویر منفی, ناکامی در آفرینش و ارتقای نام تجاری در شبکه های اجتماعی, افزایش تبلیغات توصیه ای, افزایش وفاداری به نام تجاری, فرامکانی بودن شبکه های اجتماعی, فرهنگ, افزایش بازدهی سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی, دسترسی آسان به مخاطب, استفاده از پیام رسان موثر و وابستگی مخاطب به شبکه های اجتماعی ارائه کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لبافی، سمیه، روشندل اربطانی، طاهر، و محمدی، داوود. (1396). بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی با استفاده از چارچوب تیلور و اوکازاکی. مطالعات رسانه ای، 12(39 )، 103-114. SID. https://sid.ir/paper/211857/fa

    Vancouver: کپی

    لبافی سمیه، روشندل اربطانی طاهر، محمدی داوود. بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی با استفاده از چارچوب تیلور و اوکازاکی. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1396؛12(39 ):103-114. Available from: https://sid.ir/paper/211857/fa

    IEEE: کپی

    سمیه لبافی، طاهر روشندل اربطانی، و داوود محمدی، “بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی با استفاده از چارچوب تیلور و اوکازاکی،” مطالعات رسانه ای، vol. 12، no. 39 ، pp. 103–114، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button