Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,183
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد دختران سوم دبیرستان جهرم در زمینه مهارت های خودآگاهی، ارتباط با دیگران و تصمیم گیری در سال تحصیلی 89-88

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 24

چکیده

 مهارت های زندگی و آموزش موفق آن به افراد یکی از عوامل عمده گسترش بهداشت روانی در جامعه است. هدف اصلی این پژوهش بررسی سطح آگاهی, نگرش و عملکرد دختران سوم دبیرستان نسبت به مهارت های خودآگاهی, ارتباط با دیگران و تصمیم گیری, به عنوان مهارت های دارای اولویت جهت لحاظ کردن در برنامه ریزی های آموزشی می باشد. در یک مطالعه توصیفی ابتدا تعداد 200 نفر جهت اولویت بندی مهارت ها و سپس تعداد 180 نفر جهت سنجش میزان آگاهی, نگرش و عملکرد به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جامعه آماری در مرحله اولویت یابی شامل تمامی دانش آموزان دختر پایه سوم, کارشناسان تعلیم و تربیت و والدین دیپلم به بالا و در مرحله بعد کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم بود. ابزارهای تحقیق شامل یک پرسشنامه اولویت یابی محقق ساخته بود, که طی آن از سه گروه مخاطب خواسته می شد 10 مهارت زندگی را اولویت بندی کنند. همچنین سه پرسشنامه محقق ساخته دیگر که اعتبار و روایی آن کسب گردیده بود, جهت سنجش آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان به کار گرفته شدند. مهارت های خودآگاهی, ارتباط با دیگران و تصمیم گیری به عنوان سه اولویت اول شناخته شدند. میزان آگاهی 58.9 درصد از دانش آموزان نسبت به مهارت های ذکر شده د ر حد متوسط, نگرش 86.1 درصد از آنان خوب و عملکرد 75.5 درصد آنان در حد متوسط بود. با توجه به اینکه اکثریت دانش آموزان با وجود داشتن نگرش خوب, آگاهی و عملکرد متوسطی در زمینه مهارت ها داشتند, لذا بازنگری در محتوا و شیوه آموزش این مهارت ها در دبیرستان ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صحراییان، مریم، صلحی، مهناز، حقانی، حمید، و بیگی زاده، شیوا. (1390). بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد دختران سوم دبیرستان جهرم در زمینه مهارت های خودآگاهی, ارتباط با دیگران و تصمیم گیری در سال تحصیلی 89-88. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 1(1)، 17-24. SID. https://sid.ir/paper/214451/fa

    Vancouver: کپی

    صحراییان مریم، صلحی مهناز، حقانی حمید، بیگی زاده شیوا. بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد دختران سوم دبیرستان جهرم در زمینه مهارت های خودآگاهی, ارتباط با دیگران و تصمیم گیری در سال تحصیلی 89-88. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1390؛1(1):17-24. Available from: https://sid.ir/paper/214451/fa

    IEEE: کپی

    مریم صحراییان، مهناز صلحی، حمید حقانی، و شیوا بیگی زاده، “بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد دختران سوم دبیرستان جهرم در زمینه مهارت های خودآگاهی, ارتباط با دیگران و تصمیم گیری در سال تحصیلی 89-88،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 1، no. 1، pp. 17–24، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا