Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,072
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

410
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال 1388-89

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: برخورداری از مهارت های زندگی برای داشتن عملکردی موفق در زندگی ضروری است. در تمام نظام های آموزشی, زمان لازم برای تحقق تمامی نیازها وجود ندارد. یکی از اهداف اساسی اکثر فعالیت های نیازسنجی, مشخص کردن اهداف و نیازها و درجه اهمیت آن ها برای تهیه برنامه های عملی است. هدف اصلی این پژوهش تعیین اولویت مهارت های زندگی برای دختران پایه سوم دبیرستان, به منظور برنامه ریزی آموزشی مطلوب تر می باشد.روش کار: در یک مطالعه توصیفی از بین جامعه آماری که شامل دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه, دبیران و مشاوران و والدین دیپلم به بالا بودند, تعداد 200 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق, سه پرسش نامه محقق ساخته با کسب اعتبار و روایی بود که طی آن ها از نمونه های آماری خواسته می شد ده مهارت زندگی را اولویت بندی کنند.یافته ها: اولویت بندی ده مهارت زندگی از دیدگاه افراد مورد بررسی به ترتیب عبارت بود از: خودآگاهی, تصمیم گیری, ارتباط موثر با دیگران, تفکر خلاق, همدلی, روابط میان فردی, مقابله با استرس, حل مساله, تفکر انتقادی, و کنار آمدن با هیجانات. از بین 120 دانش آموز دختر دبیرستانی پایه سوم 56.7 درصد در طول دوران متوسطه آموزشی در رابطه با مهارت های زندگی ندیده بودند.بحث و نتیجه گیری: اولویت بندی مهارت های زندگی از دیدگاه سه گروه دانش آموزان پایه سوم, والدین و دبیران متفاوت بود. مهارت های خودآگاهی, ارتباط با دیگران و تصمیم گیری به عنوان سه اولویت اول شناخته شدند. بیش از نیمی از دانش آموزان در طول دوره متوسطه, در زمینه مهارت ها آموزش ندیده بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلحی، مهناز، صحراییان، مریم، حقانی، حمید، و بیگی زاده، شیوا. (1389). نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان, والدین و دبیران در سال 1388-89. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 8(3)، 41-47. SID. https://sid.ir/paper/459097/fa

    Vancouver: کپی

    صلحی مهناز، صحراییان مریم، حقانی حمید، بیگی زاده شیوا. نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان, والدین و دبیران در سال 1388-89. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1389؛8(3):41-47. Available from: https://sid.ir/paper/459097/fa

    IEEE: کپی

    مهناز صلحی، مریم صحراییان، حمید حقانی، و شیوا بیگی زاده، “نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان, والدین و دبیران در سال 1388-89،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 8، no. 3، pp. 41–47، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/459097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا