مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقای رفتارهای سالم تغذیه ای در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 23

چکیده

  سابقه و هدف: موضوع تغذیه در کودکان و سنین بالندگی علاوه بر نقش سلامت ساز و حیات بخش خود, می تواند در بهبود جریان رشد و پیشگیری از بروز عفونت ها موثر باشد. لذا, این مطالعه با هدف بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقای رفتارهای سالم تغذیه ای در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه در سال 95 انجام گردید.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی بود که تعداد 135 دانش آموز مقطع ابتدایی از طریق نمونه گیری تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل در آن شرکت کردند. اطلاعات مطالعه حاضر توسط یک پرسشنامه روا و پایا در دو مرحله قبل و بعد از مداخله در حیطه های آگاهی, نگرش, عملکرد و متغیرهای جمعیتی جمع آوری شد. داده ها توسط نسخه 13 نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از آزمون آماری تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج مطالعه در خصوص مقایسه نمرات متغیرهای آگاهی, نگرش و عملکرد گروه آزمون قبل و بعد از مداخله آموزشی حاکی از افزایش معنی دار نمرات بود (0.001>P), ولیکن اختلاف معنی داری در این نمرات قبل و بعد از مداخله گروه کنترل مشاهده نشد (0.05<P).نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که مداخله آموزش موجب تغییر مثبت و فزآینده بر آگاهی, نگرش و به ویژه رفتار دانش آموزان در موضوع تغذیه سالم شده است. با توجه به بستر مناسب آموزش در مدرسه و کم هزینه و اثربخش بودن آموزش تغذیه ای, لزوم تعمیم این گونه برنامه های آموزشی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، سمیه، غفرانی پور، فضل اله، و طاووسی، محمود. (1395). بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقای رفتارهای سالم تغذیه ای در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه. آموزش و سلامت جامعه، 3(3)، 17-23. SID. https://sid.ir/paper/253649/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی سمیه، غفرانی پور فضل اله، طاووسی محمود. بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقای رفتارهای سالم تغذیه ای در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1395؛3(3):17-23. Available from: https://sid.ir/paper/253649/fa

    IEEE: کپی

    سمیه ابراهیمی، فضل اله غفرانی پور، و محمود طاووسی، “بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقای رفتارهای سالم تغذیه ای در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 3، no. 3، pp. 17–23، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button