Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامد کاربرد فن آوری تلفن های هوشمند در دانشجویان: تجربه چالش ها

صفحات

 صفحه شروع 252 | صفحه پایان 263

چکیده

 مقدمه: رشد چشمگیر استفاده از تلفن همراه و به خصوص رواج روزافزون آن در بین نوجوانان و جوانان, نگرانی های فزاینده ای را در بین بسیاری از کارشناسان در مورد اثرات مخرب تلفن های همراه ایجاد کرده است. پژوهش حاضر با هدف تبیین پیامدها و چالش های کاربرد این فن آوری از منظر جوانان دانشجو انجام گردید. روش: در این مطالعه کیفی, 32 نفر از دانشجویان رشته های پرستاری, مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان به روش هدفمند و با حداکثر تنوع انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از 11 مصاحبه نیمه ساختار یافته و 3 جلسه بحث گروهی متمرکز استفاده شد. مصاحبه ها تا زمان اشباع داده ها ادامه یافت. داده ها با روش تحلیل محتوای قراردادی مورد تجزیه و تحلیل گرفت. یافته ها: تحلیل داده ها منجر به استخراج 3 طبقه و 11 زیرطبقه گردید. طبقات شامل «تنش های جسمی-روانی» با چهار زیرطبقه مشکلات جسمی, آسایش مختل شده, دغدغه ناامنی اطلاعات و وابستگی پیش رونده, «افت بازده» با سه زیرطبقه افول عملکرد تحصیلی, انرژی تحلیل رفته و اتلاف وقت و «غرق در دنیای مجازی» با چهار زیرطبقه دور شدن از دنیای واقعی, ارتباطات ناسالم, الگوبرداری کورکورانه و تجمل گرایی و دروغ پردازی بود. «در تلاطم مجاز» نیز به عنوان طبقه اصلی تعیین شد. نتیجه گیری: بر اساس تجارب دانشجویان در رابطه با چالش های کاربرد فن آوری تلفن های هوشمند, فرهنگ سازی مناسب با ارایه راهکارهایی مانند آموزش های رسانه ای, آموزش از زمان خردسالی و آموزش قبل از ورود نرم افزار با هدف یادگیری کاربرد صحیح این فن آوری ها, ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده کنارسری، فاطمه، پورقانع، پرند، و مهدوی، نگین. (1397). پیامد کاربرد فن آوری تلفن های هوشمند در دانشجویان: تجربه چالش ها. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 7(3 )، 252-263. SID. https://sid.ir/paper/215500/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده کنارسری فاطمه، پورقانع پرند، مهدوی نگین. پیامد کاربرد فن آوری تلفن های هوشمند در دانشجویان: تجربه چالش ها. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1397؛7(3 ):252-263. Available from: https://sid.ir/paper/215500/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه جعفرزاده کنارسری، پرند پورقانع، و نگین مهدوی، “پیامد کاربرد فن آوری تلفن های هوشمند در دانشجویان: تجربه چالش ها،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 7، no. 3 ، pp. 252–263، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا