مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 51

چکیده

 مقدمه: ارتقاء ویژگی های روانشناختی کارکنان اداره بهزیستی با توجه به تنش هایی که تجربه می کنند اهمیت زیادی دارد. هدف این پژوهش تعیین تاثیر آموزش پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین بود. روش کار: این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه های مداخله و کنترل بود. جامعه آماری شامل همه کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین در سال 1395 بودند. از میان آنان 30 بطور در دسترس و داوطلبانه وارد مطالعه شدند و به روش تصادفی با قرعه کشی در دو گروه مساوی جایگزین شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه ای آموزش پذیرش و تعهد داشت. هر دو گروه "سیاهه انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال" (Dennis & VanderWal’ s Cognitive Flexibility Inventory) و " مقیاس شفقت خود نف" (Neff's Self-Compassion Scale) را در مراحل پیش آزمون و پس آزمون تکمیل کردند. پایایی برای هر دو ابزار با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. داده ها با نرم افزار اس پی اس اس نسخه 19 تحلیل شدند. یافته ها: در مرحله پس آزمون بین گروه های مداخله و کنترل در متغیرهای انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود تفاوت معناداری وجود داشت. به عبارت دیگر, آموزش پذیرش و تعهد به طور معناداری باعث افزایش انعطاف پذیری شناختی (001/0 > P, 040/49 = F) و شفقت خود(001/0 > P, 115/53 = F) کارکنان شد. نتیجه گیری: آموزش پذیرش و تعهد باعث افزایش انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود در کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین شد. بنابراین, استفاده از این شیوه آموزشی برای بهبود انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادزاده، فریبا، و پیرخائفی، علیرضا. (1397). تاثیر آموزش پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین. مدیریت ارتقای سلامت، 7(3 )، 46-51. SID. https://sid.ir/paper/215670/fa

Vancouver: کپی

مرادزاده فریبا، پیرخائفی علیرضا. تاثیر آموزش پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1397؛7(3 ):46-51. Available from: https://sid.ir/paper/215670/fa

IEEE: کپی

فریبا مرادزاده، و علیرضا پیرخائفی، “تاثیر آموزش پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی و شفقت خود کارکنان اداره بهزیستی شهر ورامین،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 7، no. 3 ، pp. 46–51، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215670/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button