مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

935
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

751
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 50

چکیده

 مقدمه: بهبود کیفیت خدمات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیازمند برنامه ریزی و شناخت فرصت ها و تهدیدات محیطی می باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در یکی از بیمارستانهای خصوصی شهر کرج (تخت جمشید) در سال 1394 انجام شد.مواد و روش ها: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد. تعداد 92 نفر از کارکنان بیمارستان تخت جمشید کرج در سال 1394 که بر اساس اطلاعات جدول مورگان به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات «مقیاس سرکوال» (Servqual Scale) و «پرسشنامه تفکر راهبردی» (Strategic Thinking Questionnaire) می باشد. در مطالعه حاضر پایایی هر دو ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تائید شد. داده ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 19 تحلیل گردیده اند.یافته ها: بین تفکر راهبردی و کیفیت خدمات همبستگی مستقیم و معناداری وجود دارد (r=0.546). هم چنین تفکر راهبردی و کیفیت خدمات در بیمارستان هدف بیش از متوسط ارزیابی می گردد.نتیجه گیری: با افزایش تفکر راهبردی میزان کیفیت خدمات افزایش می یابد. لذا پیشنهاد می گردد که مدیران از تفکر راهبردی بیمارستانها و مراکز درمانی استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شکوهیار، سجاد، کاویانی، حسن، فتح آبادی، حسین، ظفری، شاهپور، روحی، جواد، و هداونداحمدی، رضا. (1395). همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی. مدیریت ارتقای سلامت، 5(3 (پیاپی 19))، 45-50. SID. https://sid.ir/paper/215750/fa

    Vancouver: کپی

    شکوهیار سجاد، کاویانی حسن، فتح آبادی حسین، ظفری شاهپور، روحی جواد، هداونداحمدی رضا. همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 19)):45-50. Available from: https://sid.ir/paper/215750/fa

    IEEE: کپی

    سجاد شکوهیار، حسن کاویانی، حسین فتح آبادی، شاهپور ظفری، جواد روحی، و رضا هداونداحمدی، “همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 45–50، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215750/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button