مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات درمانی بیمارستان‎ های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهر اراک با استفاده از مدل SERVQUAL در سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: سنجش کیفیت خدمات پیش شرط اساسی برای بهبود کیفیت است. مطالعات نشان می دهد مشتریان به لحاظ تماس نزدیک با ارائه دهندگان خدمت و مشارکت در فرایند خدمت, در موقعیت مناسبی برای سنجش کیفیت خدمات هستند. لذا این مطالعه با هدف سنجش کیفیت خدمات بر اساس ادراک و انتظار بیماران در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح شهر اراک صورت گرفت.مواد و روش ها: این تحقیق به صورت مقطعی بر روی 260 نفر از بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح این شهر انجام پذیرفت و از ابزار سروکوال برای سنجش کیفیت خدمات استفاده شد. روائی و پایائی ابزار مذکور در مطالعات داخل و خارج از کشور تائید شده بود.یافته ها: نتایج نشان می دهد در همه ابعاد کیفیت, ادراک کیفیت (کیفیت موجود) بر انتظارات از کیفیت (وضع مطلوب بیماران) پیشی نگرفته اند یا با آن منطبق نیست. بیشترین ضعف در ابعاد مختلف کیفیت, مربوط به بعد دسترسی به خدمات بود.نتیجه گیری: نمرات منفی کیفیت خدمات نشان گر آن است که نیاز به بهبود کلیه ابعاد کیفیت خدمات در بیمارستان ها وجود داشته است. به همین دلیل پیشنهاد می شود مدیران برای کاستن شکاف کیفی موجود, به نیازهای بیماران و ارائه مطلوب خدمات توجه بیشتری نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکمت پو، داوود، سورانی، محمد، فرازی، علی اصغر، فلاحی، زهرا، و لشگرآرا، بهنام. (1391). بررسی کیفیت خدمات درمانی بیمارستان‎ های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهر اراک با استفاده از مدل SERVQUAL در سال 1390. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 15(7 (پیاپی 66))، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/69669/fa

    Vancouver: کپی

    حکمت پو داوود، سورانی محمد، فرازی علی اصغر، فلاحی زهرا، لشگرآرا بهنام. بررسی کیفیت خدمات درمانی بیمارستان‎ های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهر اراک با استفاده از مدل SERVQUAL در سال 1390. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1391؛15(7 (پیاپی 66)):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/69669/fa

    IEEE: کپی

    داوود حکمت پو، محمد سورانی، علی اصغر فرازی، زهرا فلاحی، و بهنام لشگرآرا، “بررسی کیفیت خدمات درمانی بیمارستان‎ های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهر اراک با استفاده از مدل SERVQUAL در سال 1390،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 15، no. 7 (پیاپی 66)، pp. 1–9، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button