مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین جهت گیری های انگیزشی (درونی، بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین جهت گیری های انگیزشی (درونی, بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی است. پژوهش به شیوه توصیفی (همبستگی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول, دوم و سوم شهرستان بابل (با دامنه سنی 17- 15 سال) در سال تحصیلی 1391- 1390 به تعداد 4363 نفر تشکیل می دهد, که از میان آنان 354 نفر از دانش آموزان به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, مقیاس جهت گیری های انگیزشی زبان (LLOS-IEA) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل ضریب همبستگی پیرسون و معادله رگرسیون چند متغیره, آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین انگیزش درونی و مولفه های آن, با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. بین انگیزش بیرونی و مولفه های آن, با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی رابطه مثبت بسیار ضعیفی وجود دارد. بین جهت گیری بی انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی رابطه منفی معنادار وجود دارد. انگیزش درونی بیشترین سهم را در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی بر عهده دارد. در این تحقیق, چند استراتژی آموزشی و تربیتی نیز به معلمان زبان به منظور افزایش انگیزش در دانش آموزان و سوق دادن آنها به سمت درونی شدن انگیزش ها, پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، رمضان، و مهدی نژادگرجی، گلین. (1393). رابطه بین جهت گیری های انگیزشی (درونی, بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی. روانشناسی مدرسه، 3(3)، 38-60. SID. https://sid.ir/paper/216630/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده رمضان، مهدی نژادگرجی گلین. رابطه بین جهت گیری های انگیزشی (درونی, بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1393؛3(3):38-60. Available from: https://sid.ir/paper/216630/fa

    IEEE: کپی

    رمضان حسن زاده، و گلین مهدی نژادگرجی، “رابطه بین جهت گیری های انگیزشی (درونی, بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی،” روانشناسی مدرسه، vol. 3، no. 3، pp. 38–60، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216630/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button