مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سرزندگی تحصیلی، هدف های پیشرفت و جهت گیری های انگیزشی با خودکارآمدی خلاق دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 214 | صفحه پایان 221

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سرزندگی تحصیلی, هدف های پیشرفت و جهت گیری های انگیزشی با خودکارآمدی خلاق در دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز بود. آزمودنی ها به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جامعه آماری شامل 1699 نفر از دانشجویان در سال تحصیلی 1393-1394 بودند که 200 نفر از آنها بر اساس جدول کوکران انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسش نامه های خودکار آمدی خلاق (CSEQ), پرسش نامه سرزندگی تحصیلی, مقیاس هدف های پیشرفت (AGOS) و مقیاس جهت گیری انگیزشی بودند. در پژوهش حاضر پایایی پرسش نامه های مذکور با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب: 0.66, 0.79, 0.72 و 0.67 می باشد. جهت بررسی آزمون روابط بین متغیرها از Spss- 16 استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هدف تبحرگرا, هدف عملکردگرا, انگیزش درونی, انگیزش بیرونی و سرزندگی تحصیلی با خودکارآمدی خلاق رابطه ای معنادار وجود دارد. در ضمن نتایج نشان داد که هدف تبحرگرا, هدف عملکردگرا, انگیزش درونی, انگیزش بیرونی و سرزندگی تحصیلی می تواند به عنوان یک عامل در تعیین خودکارآمدی خلاق در نظر گرفته شود. هم چنین, نتایج تحلیل رگرسیون به روش ورود هم زمان نشان داد که متغیرهای پیش بین 41 درصد از خودکارآمدی خلاق را تبیین می کند. در نتیجه می توان گفت که سرزندگی تحصیلی, هدف های پیشرفت و جهت گیری های انگیزشی تا حدودی پیش بینی کننده خودکارآمدی خلاق هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، حمید، حاجی یخچالی، علیرضا، و شهنی ییلاق، منیجه. (1395). رابطه بین سرزندگی تحصیلی, هدف های پیشرفت و جهت گیری های انگیزشی با خودکارآمدی خلاق دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(2)، 214-221. SID. https://sid.ir/paper/228719/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی حمید، حاجی یخچالی علیرضا، شهنی ییلاق منیجه. رابطه بین سرزندگی تحصیلی, هدف های پیشرفت و جهت گیری های انگیزشی با خودکارآمدی خلاق دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(2):214-221. Available from: https://sid.ir/paper/228719/fa

    IEEE: کپی

    حمید فرامرزی، علیرضا حاجی یخچالی، و منیجه شهنی ییلاق، “رابطه بین سرزندگی تحصیلی, هدف های پیشرفت و جهت گیری های انگیزشی با خودکارآمدی خلاق دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 2، pp. 214–221، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button