Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,369
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,706
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 61

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی میزان همخوانی روابط غیرکلامی با کلامی معلمان ابتدایی در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام گرفت. بدین منظور از بین 1600 نفر معلم دوره ابتدایی شهرستان اردبیل, تعداد 400 نفر به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید. دانش آموزان کلاس های این معلمان به تعداد 10831 نفر به عنوان نمونه بعدی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, اسناد و مدارک, فهرست وارسی بر اساس جدول طبقه بندی تحلیل تعاملی فلندرز و جدول همخوانی ارتباط غیرکلامی با کلامی گالووی و فرنچ بود. کمترین ضریب پایایی (میزان ثبات بین کدگذاری مشاهده گران) بر اساس فرمول اسکات برابر 0.84 محاسبه شد که مقدار پایایی مناسبی است. روش جمع آوری داده ها به صورت مشاهده حضوری و روش پژوهش از نوع تحقیقات همبستگی بود. داده های بدست آمده پس از توصیف, با استفاده از رگرسیون تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان داد: ارتباط غیرکلامی معلمان در جریان تدریس با ارتباط کلامی آنان متناسب بوده, برای دانش آموزان جنبه ترغیبی داشته است. اندازه های همخوانی مولفه های ارتباط غیرکلامی با ارتباط کلامی معلمان پیش بین معنی داری برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است, سهم تمامی مولفه ها به جز آرامبخشی - تنشی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معنی دار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زاهدبابلان، عادل. (1391). میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 1(1)، 46-61. SID. https://sid.ir/paper/216683/fa

Vancouver: کپی

زاهدبابلان عادل. میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(1):46-61. Available from: https://sid.ir/paper/216683/fa

IEEE: کپی

عادل زاهدبابلان، “میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 1، pp. 46–61، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216683/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا