مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تقویت کارکردهای اجرایی بر بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: ناتوانی یادگیری غیرکلامی به عنوان نقص در پردازش اطلاعات غیرکلامی با عملکرد ضعیف در کارکردهای اجرایی, همراه است که منجربه مشکلات تحصیلی می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر تقویت کارکردهای اجرایی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی اجرا شد.روش بررسی: جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزانی با ناتوانی یادگیری بود که در سال تحصیلی93-40 به مرکز اختلالات یادگیری شهر شیروان مراجعه کرده بودند. حجم نمونه این پژوهش 30 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی پایه دوم تا پنجم, دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی بود. دانش آموزان دارای ملاک های تشخیصی ناتوانی یادگیری غیرکلامی در دو گروه کنترل و آزمایش به صورت همتاسازی قرار گرفتند. برای پیش آزمون و پس آزمون از آزمون های استانداردشده حساب, آزمون تشخیص توانایی خواندن و آزمون نوشتن محقق ساخته استفاده شد. برای گروه آزمایش درطول 12 جلسه درمانی, تکالیف تقویتی کارکردهای اجرایی را تمرین کردند.یافته ها: با کنترل اثر پیش آزمون از طریق آزمون تحلیل کوواریانس, بین پس آزمون گروه آزمایش و کنترل در متغیرهای خواندن, نوشتن و ریاضی تفاوت معناداری وجود داشت (p<0.001). تقویت کارکردهای اجرایی در بهبود عملکرد ریاضی کودکان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی اثربخشی بیشتری داشته است.نتیجه گیری: تقویت کارکردهای اجرایی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی موثر است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امانی، ملاحت. (1396). تاثیر تقویت کارکردهای اجرایی بر بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی. مطالعات ناتوانی، 7(13)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/357726/fa

    Vancouver: کپی

    امانی ملاحت. تاثیر تقویت کارکردهای اجرایی بر بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1396؛7(13):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/357726/fa

    IEEE: کپی

    ملاحت امانی، “تاثیر تقویت کارکردهای اجرایی بر بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری غیرکلامی،” مطالعات ناتوانی، vol. 7، no. 13، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357726/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button