Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,235
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی یک برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد تحصیلی, نگرش نسبت به مدرسه, خودپنداره تحصیلی, یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان بود. نمونه مورد مطالعه 52 دانش آموز پایه دوم راهنمایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اهواز بودند که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و به دو گروه آزمایش (26 دانش آموز) و کنترل (26 دانش آموز) تقسیم شدند. طرح پژوهش از نوع آزمایشی با پیش آزمون - پس آزمون بود. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از: مقیاس خودپنداره تحصیلی دلاور, آزمون شخصیت سنج کالیفرنیا, مقیاس یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه گرلر و مقیاس نگرش نسبت به مدرسه گرلر. میانگین نوبت اول و نوبت دوم نیز به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) نشان داد که آموزش برنامه «موفقیت تحصیلی» باعث افزایش معنی دار نگرش نسبت به مدرسه, یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه, عملکرد تحصیلی و سازگاری اجتماعی می شود. نتایج این پژوهش نشان داد که این برنامه می تواند به عنوان یک برنامه تکمیلی باعث بهبود عملکرد دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خجسته مهر، رضا، عباس پور، ذبیح اله، کرایی، امین، و کوچکی، رحیم. (1391). تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی, نگرش نسبت به مدرسه, یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 1(1)، 27-45. SID. https://sid.ir/paper/216684/fa

Vancouver: کپی

خجسته مهر رضا، عباس پور ذبیح اله، کرایی امین، کوچکی رحیم. تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی, نگرش نسبت به مدرسه, یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(1):27-45. Available from: https://sid.ir/paper/216684/fa

IEEE: کپی

رضا خجسته مهر، ذبیح اله عباس پور، امین کرایی، و رحیم کوچکی، “تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی, نگرش نسبت به مدرسه, یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 1، pp. 27–45، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216684/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا