Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,573
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,449
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دختر دارای نشانه های ADHD

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 92

چکیده

اختلال کمبود توجه/بیش فعالی زندگی بسیاری از دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داده است. هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دارای نشانه های ADHD می باشد. این پژوهش یک مطالعه همبستگی است. نمونه پژوهش شامل 94 دانش آموز دختر دارای نشانه های ADHD بود که از میان 600 دانش آموز به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس نقص توجه/بیش فعالی, مقیاس احساس پیوستگی, مقیاس نارسایی هیجانی و مقیاس رضایت از زندگی استفاده شده است. داده های پژوهش با روش های ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که احساس پیوستگی (r=0.33) و نارسایی هیجانی (r=-0.26) با رضایت از زندگی رابطه معنی داری دارند. همچنین نتایج رگرسیون چند متغیری نشان داد که 20 درصد از واریانس مربوط به رضایت از زندگی دانش آموزان توسط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی تبیین می شود. این نتایج بیان می کنند که احساس پیوستگی پایین و نارسایی هیجانی بالا, رضایت از زندگی دانش آموزان دارای نشانه های ADHD را کاهش می دهد. این نتایج در زمینه پیشگیری و آسیب شناسی و درمان دانش آموزان دارای نشانه های ADHD کاربرد دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کیامرثی، آذر، و ایل بیگی قلعه نی، رضا. (1391). ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دختر دارای نشانه های ADHD. روانشناسی مدرسه، 1(1)، 76-92. SID. https://sid.ir/paper/216685/fa

Vancouver: کپی

کیامرثی آذر، ایل بیگی قلعه نی رضا. ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دختر دارای نشانه های ADHD. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(1):76-92. Available from: https://sid.ir/paper/216685/fa

IEEE: کپی

آذر کیامرثی، و رضا ایل بیگی قلعه نی، “ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دختر دارای نشانه های ADHD،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 1، pp. 76–92، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216685/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا