مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,021
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش:تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی, شامل تمایل به خرید مجدد و گفته های کوچه و بازار صورت گرفته است و ادراک از کیفیت خدمات پس از فروش توسط الگوی سلسله مراتبی کیفیت خدمت -متشکل از سه بعد اولیه شامل متغیرهای کیفیت تعامل, کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت نتیجه- مورد سنجش قرار گرفته است.روش پژوهش:فرآیند تجزیه و تحلیل های داده های این تحقیق شامل مشخصه های توصیفی و آمار استنباطی است. در این تحقیق با توجه به ماهیت متغیرهای تحقیق و شیوه اندازه گیری آن ها از تحلیل عاملی ت ا ییدی برای استخراج نمره های متغیرهای مکنون, برای تجزیه و تحلیل مدل مفهومی از مدل سازی معادلات ساختاری و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آماره تی استیودنت استفاده گردیده است.نتایج پژوهش:از میان پنج فرضیه و مسیر مشخص شده در مدل تحقیق, هر پنج فرضیه تایید شده و وجود رابطه مثبت بین ادراک از کیفیت خدمت و گفته های کوچه و بازار, ادراک از کیفیت خدمت و تمایل به خرید مجدد, ادراک از کیفیت خدمت و رضایت, رضایت و تمایل به خرید مجدد, و رضایت و گفته های کوچه و بازار, مورد تایید قرار گرفته است.محدودیت های پژوهش:از جمله محدودیت های این تحقیق می توان به عدم دسترسی به منابع داخلی در زمینه سنجش کیفیت خدمات با استفاده از مدل کیفیت خدمات سلسله مراتبی, مشکلات مربوط به حجم نمونه, و ویژگی افراد جامعه آماری تحقیق اشاره کرد چرا که اغلب این جامعه را مدیران و اساتید دانشگاه ها تشکیل می دادند که به دلیل مشغله کاری متقاعد ساختن آنان جهت اختصاص زمانی برای تکمیل پرسشنامه کاری زمان بر بود.کاربردهای مدیریتی پژوهش:به تامین کنندگان دستگاه های کروماتوگرافی پیشنهاد می شود با استخدام نیروهای متبحر, با تجربه و دارای روابط عمومی بالا و همچنین با به کارگیری تجهیزات کارآمد و با تلاش برای به حداقل رساندن زمان انتظار مشتری و ایجاد برنامه های مدون آموزشی, زمینه رضایت خاطر مشتری و تبدیل او به یک مشتری وفادار و سودآور را فراهم سازند.نوآوری پژوهش:با توجه به پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور مدل کیفیت خدمات سلسله مراتبی اغلب در صنایع خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است و با تحقیقات صورت گرفته توسط محقق, در داخل کشور نیز تحقیق مشابهی که با استفاده از این مدل در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و یا هر صنعت دیگری صورت پذیرفته باشد, مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، و علی پور، پروین. (1390). بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی. مدیریت بازاریابی، 6(11)، 33-62. SID. https://sid.ir/paper/218824/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، علی پور پروین. بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(11):33-62. Available from: https://sid.ir/paper/218824/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، و پروین علی پور، “بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 11، pp. 33–62، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button