مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر سرمایه گذاری بر روی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر قدردانی و وفاداری مشتریان در خرده فروشی (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هاکوپیان)

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 بازاریابی رابطه ای به عنوان توسعه و حفظ رابطه بلندمدت با مشتریان, تعریف شده و تأثیر فوق العاده ای در تئوری و عمل بازاریابی در دو دهه گذشته داشته بازاریابی یک رابطه دو طرفه است و باید منافع قوی را به اشتراک بگذارد. سپاسگذاری مشتری نقش و نیروی کلیدی در ایجاد و توسعه و حفظ تبادلات موفق, ارتباط بین فروشنده و خریدار را ایفا می کند. همچنین خیرخواهی ادراک شده مشتری در ارتباط با شرکت ها, از مزایای ملموس و غیر ملموس دریافتی آنها در رابطه با خرده فروشان می باشد. محقق تلاش دارد در این پژوهش به بررسی تأثیر سرمایه گذاری برروی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر قدردانی و وفاداری مشتریان در خرده فروشی بپردازد. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان فروشگاه هاکوپیان می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش علی می باشد. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانه ای, محقق از پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده کرده است که بین 358 نفر از مشتریان فروشگاه هاکوپیان به عنوان نمونه توزیع شده است. روایی و پایایی پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفت. فرضیه های این پژوهش با نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که پست مستقیم تأثیر مستقیم برقدردانی مشتری دارد. پاداش های ملموس تأثیری مستقیم بر قدردانی مشتری دارد. روابط بین فردی تأثیر مستقیم بر قدردانی مشتری دارد. رفتار ترجیحی تأثیر مستقیم روی قدردانی مشتری دارد. سرمایه گذاری بر روی بازاریابی رابطه ای بر خیرخواهی ادراک شده مشتری و در نتیجه بر قدردانی مشتری تأثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی زاده، نادره السادات، و تابزر، افسانه. (1397). بررسی تأثیر سرمایه گذاری بر روی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر قدردانی و وفاداری مشتریان در خرده فروشی (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هاکوپیان). مدیریت بازاریابی، 13(41 )، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/218833/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی زاده نادره السادات، تابزر افسانه. بررسی تأثیر سرمایه گذاری بر روی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر قدردانی و وفاداری مشتریان در خرده فروشی (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هاکوپیان). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1397؛13(41 ):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/218833/fa

    IEEE: کپی

    نادره السادات نجفی زاده، و افسانه تابزر، “بررسی تأثیر سرمایه گذاری بر روی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر قدردانی و وفاداری مشتریان در خرده فروشی (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هاکوپیان)،” مدیریت بازاریابی، vol. 13، no. 41 ، pp. 21–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button