Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر خودپنداره فردی (جمع گرا در برابر فردگرا) و حس نوستالژی بر نگرش و قصد توصیه و خرید مصرف کنندگان محصولات مواد غذایی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف پژوهش: هدف از این مطالعه بررسی تاثیر خودپنداره فردی (جمع گرا در برابر فردگرا) و حس نوستالژی بر نگرش و قصد توصیه و خرید مصرف کنندگان محصولات مواد غذایی است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به این خاطر که به بررسی و تحلیل وضع موجود پرداخته شد, روش بکار گرفته شده در این پژوهش علی– آزمایشی و طرح عاملی می باشد. این پژوهش شامل هشت متغییر است که دو متغییر آن به دو حالت درنظر گرفته شده است. جامعه آماری در این پژوهش شامل مصرف کنندگانی است که تجربه مصرف محصولات پاک را دارند. تعداد نمونه برای آزمایش یک 157 نفر و برای آزمایش دو 132 نفر درنظر گرفته شد. جهت گردآوری اطلاعات و داده های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. در آمار استنباطی برای بررسی فرضیات از آزمون Anova و تی استیودنت استفاده شد. نتایج پژوهش: بر اساس نتایج به دست آمده تمام فرضیه ها دارای نتیجه عدم رد بودند. محدودیت های پژوهش: مطالعات و پژوهش های اندک که بتوان پژوهش را با آنها مقایسه نمود, از مهمترین محدودیت های پژوهش است. کاربردهای مدیریتی پژوهش: پیشنهاد می شود بازاریابان دو فاکتور نوستالژی و خودپنداره را برای فروش محصولات خود داشته باشند و همواره علاوه بر سلامتی فرد, سلامتی و خوشحالی دیگران ازجمله خانواده هایشان برایشان با اهمیت جلوه داده شود. نوآوری پژوهش: این پژوهش به روش علی-آزمایشی صورت گرفته است که کمتر به آن پرداخته شده و در ایران برای اولین بار به انجام رسیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجنونیان نوش آبادی، مجید، سعیدی، حمید، و چیت ساز، شهرزاد. (1396). تأثیر خودپنداره فردی (جمع گرا در برابر فردگرا) و حس نوستالژی بر نگرش و قصد توصیه و خرید مصرف کنندگان محصولات مواد غذایی. مدیریت بازاریابی، 12(36 )، 21-33. SID. https://sid.ir/paper/218969/fa

    Vancouver: کپی

    مجنونیان نوش آبادی مجید، سعیدی حمید، چیت ساز شهرزاد. تأثیر خودپنداره فردی (جمع گرا در برابر فردگرا) و حس نوستالژی بر نگرش و قصد توصیه و خرید مصرف کنندگان محصولات مواد غذایی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1396؛12(36 ):21-33. Available from: https://sid.ir/paper/218969/fa

    IEEE: کپی

    مجید مجنونیان نوش آبادی، حمید سعیدی، و شهرزاد چیت ساز، “تأثیر خودپنداره فردی (جمع گرا در برابر فردگرا) و حس نوستالژی بر نگرش و قصد توصیه و خرید مصرف کنندگان محصولات مواد غذایی،” مدیریت بازاریابی، vol. 12، no. 36 ، pp. 21–33، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا