Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    947
  • دانلود: 

    633
چکیده: 

هدف از این پژوهش "بررسی تأثیر کیفیت ادراک شده و امنیت ادراک شده خدمات الکترونیکی بر ارزش ویژه برند" در صنعت بانکداری اینترنتی می باشد. روش مورد استفاده در این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت؛ توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و واحد تهران مرکز می باشد. حجم نمونه با توجه به تعداد عامل های مطالعه حاضر بر اساس متغیرهای پنهان و روابط میان متغیرها محاسبه می گردد. تعداد 700 نفر معادل پانزده برابر تعداد متغیرهای پنهان و روابط بین آنها به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیده است. سؤالات پرسشنامه با عنایت به اهداف تحقیق و ماهیت موضوعی پژوهش در طیف لیکرت هفت گزینه ای طراحی شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS22 در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. جهت بررسی نرمال بودن و یا نبودن توزیع داده ها از آزمون نرمالیتی و همچنین جهت بررسی فرضیه ها از معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS22 استفاده شده است. در این مطالعه کیفیت عرضه شده (توزیع) و کیفیت نتیجه به عنوان ابعاد سنجش کیفیت ادراک شده خدمات جهت بررسی فرآیند استفاده از خدمات الکترونیکی و همچنین نتیجه ای که مشتری پس از استفاده از خدمات بدست می آورد در نظر گرفته شده است. بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش، فرضیه های تحقیق در سطح اطمینان 95% تأیید شده اند. متغیر کیفیت ادراک شده خدمات (که با ابعاد کیفیت عرضه شده (توزیع) و کیفیت نتیجه سنجیده شده است) و امنیت ادراک شده به عنوان متغیرهای مستقل و متغیرهای اعتماد، رضایت و وفاداری بعنوان متغیر میانجی بوده و تأثیر مثبت متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته ارزش ویژه برند تأیید شده است. نتایج این پژوهش به مدیران بازاریابی بانک ها توصیه می کند جهت ایجاد ارزش ویژه برند توجه خود را به فرآیند ارائه ی خدمات بانکداری اینترنتی و همچنین نتیجه ای که برای مشتری حاصل می شود و در نهایت برقراری امنیت در این صنعت به بهترین نحو معطوف نمایند. پیشنهاد می شود تحقیقات آتی جوامع مختلف آماری، مدل های متفاوت سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی در صنایع متفاوت را مورد بررسی قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 947

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 633 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    21-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    523
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

هدف پژوهش: هدف از این مطالعه بررسی تاثیر خودپنداره فردی (جمع گرا در برابر فردگرا) و حس نوستالژی بر نگرش و قصد توصیه و خرید مصرف کنندگان محصولات مواد غذایی است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به این خاطر که به بررسی و تحلیل وضع موجود پرداخته شد، روش بکار گرفته شده در این پژوهش علی– آزمایشی و طرح عاملی می باشد. این پژوهش شامل هشت متغییر است که دو متغییر آن به دو حالت درنظر گرفته شده است. جامعه آماری در این پژوهش شامل مصرف کنندگانی است که تجربه مصرف محصولات پاک را دارند. تعداد نمونه برای آزمایش یک 157 نفر و برای آزمایش دو 132 نفر درنظر گرفته شد. جهت گردآوری اطلاعات و داده های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. در آمار استنباطی برای بررسی فرضیات از آزمون Anova و تی استیودنت استفاده شد. نتایج پژوهش: بر اساس نتایج به دست آمده تمام فرضیه ها دارای نتیجه عدم رد بودند. محدودیت های پژوهش: مطالعات و پژوهش های اندک که بتوان پژوهش را با آنها مقایسه نمود، از مهمترین محدودیت های پژوهش است. کاربردهای مدیریتی پژوهش: پیشنهاد می شود بازاریابان دو فاکتور نوستالژی و خودپنداره را برای فروش محصولات خود داشته باشند و همواره علاوه بر سلامتی فرد، سلامتی و خوشحالی دیگران ازجمله خانواده هایشان برایشان با اهمیت جلوه داده شود. نوآوری پژوهش: این پژوهش به روش علی-آزمایشی صورت گرفته است که کمتر به آن پرداخته شده و در ایران برای اولین بار به انجام رسیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 523

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    35-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    614
  • دانلود: 

    686
چکیده: 

تحلیل رفتار مصرف کنندگان، شرایط بازار و افزایش سود شرکت ها در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. خلق ارزش برای مشتریان و کمک به تصمیم گیری به خرید آن ها از جمله مسائل مهمی است که در علم بازاریابی از اهمیت خاصی برخوردار است. هدف این تحقیق تدوین مدل مفهومی تصمیم گیری به خرید با تبیین نقش برجستگی برند و شناسایی ابعاد آن با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) و سپس بررسی تطبیقی در برندهای لوازم خانگی ایرانی و خارجی است. در مرحله کیفی با داده های حاصل از بررسی پیشینه تحقیق، از روش داده بنیاد در تدوین مدل استفاده شد. داده های کمی با استفاده از پرسشنامه استاندارد حاصل از تحقیقات پیشین گردآوری و با رویکرد تحلیل عاملی با نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 تحلیل شد. 450 پرسشنامه با استفاده از نمونه گیری تصادفی میان مشتریان برندهای لوازم خانگی ایرانی اسنوا و خارجی ال جی توزیع و 396 پرسشنامه برای برند اسنوا و 434 پرسشنامه برای برند ال جی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که کیفیت، آگاهی از برند، قیمت و تصویر برند بر برجستگی برند اسنوا تأثیر معناداری دارد. ولی تداعی برند بر برجستگی برند اسنوا بی تأثیر است. همچنین نتایج حاکی از تأثیر معنادار کیفیت، آگاهی از برند، قیمت و تداعی برند بر برجستگی برند لوازم خانگی ال جی بود و نشان داد که تصویر برند بر برجستگی برند ال جی تأثیر معناداری ندارد. همچنین برجستگی نام و نشان تجاری بر تصمیم گیری به خرید هر دو برند تأثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 614

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 686 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    59-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

هدف پژوهش: در دهه های اخیر با رواج اینترنت، کسب وکارهای الکترونیکی به عنوان ابزاری برای سازمان دهی مدل کسب وکار شناخته می شود. اما در این میان، دنیای کسب وکار الکترونیک برای بسیاری از تازه واردان بسیار گیج کننده است. آنچه در مطالعه حاضر مدنظر پژوهشگر هست، بررسی دسته ای از عوامل اثرگذار بر ایجاد تمایل در میان مدیران یا مالکان شرکت های کوچک و متوسط در زمینه پذیرش کسب وکارهای الکترونیک می باشد. روش پژوهش: روش این پژوهش، براساس هدف، کاربردی و براساس نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه، متشکل از مدیران شرکت های کوچک و متوسط توزیع کننده محصولات دارویی در شهر تهران، می باشد. بر این اساس، حجم نمونه، از طریق فرمول کوکران، 196 نفر، در نظر گرفته شده است. با توجه به دشواری دسترسی به مدیران این شرکت ها، از روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس، جهت انتخاب نمونه آماری، استفاده شده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد که روایی آن با استفاده از محاسبه شاخص CVR، مورد تأیید قرار گرفت و محاسبه آلفای کرونباخ نیز برای تعیین پایایی آن، نشان داد که قابلیت اطمینان پرسشنامه، مورد تأیید است. سپس با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس داده های جمع آوری شده مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش: نتایج آزمون ده فرضیه در این پژوهش نشان داد که، از میان عوامل مدیریتی، حمایت مدیریت سازمان، نگرش، هنجار ذهنی و کنترل رفتاری درک شده، با تمایل به پذیرش کسب و کار، رابطه معناداری دارند. از میان عوامل فنی، مزیت های درک شده و از میان عوامل محیطی، فشار تأمین کنندگان و فشار مشتریان، با پذیرش کسب و کار الکترونیکی، رابطه معناداری دارند. محدودیت های پژوهش: در این تحقیق با محدودیت هایی از جمله مقطعی بودن تحقیق که قابلیت تعمیم نتایج را محدود می سازد، عدم وجود مطالعه داخلی کاملاً مرتبط جهت پوشش کامل ادبیات و چارچوب نظری. مهم ترین محدودیت حاکم بر این تحقیق را می توان مشغولیت کاری و فکری پاسخ دهندگان به عنوان جامعه آماری تحقیق دانست به همین خاطر جمع آوری داده ها به واسطه تلاش محقق در تفهیم اهداف و فواید احتمالی تحقیق برای آنان جهت افزایش دقت در پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه و کمبود وقت آزاد پاسخ دهندگان فرایندی زمان بر بود. نوآوری پژوهش: این مطالعه به لحاظ موضوعی دارای نوآوری می باشد؛ مبتنی بر بررسی های پژوهشگر در پایگاه های پژوهشی داخلی، مطالعه یا مطالعاتی با موضوع شناسایی عوامل اثرگذار بر تمایلات رفتاری مدیران شرکت های کوچک و متوسط در زمینه پذیرش کسب و کارهای الکترونیکی مشاهده نگردید. از این رو به دلیل عدم مشاهده چنین مطالعه ای می توان تحقیق حاضر را به لحاظ موضوعی دارای نوآوری دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرادی ندا | غفاری محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    83-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    684
  • دانلود: 

    655
چکیده: 

یکی از اهداف سازمان های خدماتی ایجاد تصویر ذهنی متبت از برند خود در ذهن مشتریان است. از این رو امروزه ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مشتریان از مهم ترین حوزه های مورد مطالعه در زمینه برند گذاری است. از سوی دیگر، عوامل مختلفی بر تصویر ذهنی مشتریان تأثیرگذار است که تحریف های شناختی از مهم ترین آنها است. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند در بین مشتریان شرکت همکاران سیستم است. پژوهش حاضر از نظر هدف جزء پژوهش کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده های پژوهش جزء پژوهش های توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت همکاران سیستم در شهر اصفهان در پاییز 1395 می باشد که به این شرکت مراجعه کرده اند و برابر با 1400 نفر محاسبه شده است. به منظور تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی-مورگان استفاده شد و حجم نمونه برابر با 300 نفر تعیین گردید. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری تصادفی ساده است. به منظور جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته ای شامل 18 سؤال استفاده شده است. به منظور استفاده از پرسشنامه مذکور، ابتدا روایی و پایایی آن مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند تأثیر معنی داری دارد. همچنین بخش دیگری از نتایج این پژوهش نشان داد تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی شناختی، عاطفی و رفتاری برند تأثیر معنی داری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 684

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 655 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    95-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    502
  • دانلود: 

    372
چکیده: 

امروزه از طریق استفاده مؤثر از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، سازمان ها می توانند به مشتریانشان محصولات متنوع با قیمت پایین و خدمات ویژه را در یک زمان ارائه دهند. پژوهش حاضر درصدد شناخت تأثیر آمیخته بازاریابی بر برچسب خصوصی ارزش ویژه برند محصولات لبنی بوده می باشد. این پژوهش از منظر ماهیت توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان فروشگاه های پخش محصولات لبنی در شیراز هستند. به دلیل نامحدود بودن جامعه، تعداد نمونه براساس فرمول کوکران، 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه استخراجی از پژوهش آبریل و رودریگز (2016) می باشد. نتایج توسط نرم افزار آموس نسخه 22 با استفاده از آزمون معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که آمیخته بازاریابی بر برچسب خصوصی ارزش ویژه برند محصولات لبنی تأثیر مستقیم و معناداری دارد. برچسب خصوصی برند در ارتباطات فروشگاه و تبلیغات فورشگاه، بر برچسب خصوصی ارزش ویژه برند تأثیر دارد. قیمت برچسب خصوصی برند، تناوب ترفیع پولی، فعالیت های تبلیغاتی بر برچسب خصوصی ارزش ویژه برند تأثیر معناداری نداشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    105-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1686
  • دانلود: 

    1209
چکیده: 

هدف این مقاله، شناسایی ابعاد راحتی خرید آنلاین است که بر قصد خرید آنلاین مصرف کننده تأثیر می گذارد و یک مدل مفهومی برای سنجش ادراک مصرف کنندگان از راحتی خرید ارائه می دهد که این امر به منظور تفوق یافتن بر کاستی های مطالعات قبلی است که نتایج تجربه خرید راحت را بررسی نکرده اند. بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی راحتی تحویل خرید آنلاین و تأثیر آن بر افزایش رضایت مشتری و تشویق به تبلیغ دهان به دهان الکترونیکی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان سایت دیجی کالا (بیش از 2000 نفر) می باشد. که از بین آنان 385 نفر به عنوان نمونه تحقیق حاضر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت، تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Spssو Plsانجام شد. یافته های این تحقیق نشان داد که 5 فرضیه محقق تأیید شد و 5 فرضیه دیگر رد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1686

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1209 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    121-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    467
  • دانلود: 

    515
چکیده: 

افزایش روزافزون شدت رقابت میان سازمان ها در قرن کنونی باعث شده که سازمان ها همواره به دنبال راهکارهایی جهت کسب مزین رقابتی و پیروزی در میدان رقابت باشند. با همتراز شدن کیفیت کالاهای شرکت های متفاوت و تشدید رقابت، عنصر قیمت به یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر حفظ و جذب مشتریان و وفاداری و رضایت آنها تبدیل شده است. این امر امروزه به دلیل گسترش روزافزون اینترنت، بیشتر مصداق پیدا می کند. قیمت گذاری روی محصولات و خدماتی که در هر کسب و کاری عرضه می شود یکی از مهم ترین مراحل در هر تجارت است. "قیمت گذاری" از مفاهیم پایه در علم اقتصاد و بخصوص بازاریابی است. آگاهی از اصول، روش ها، هدف ها، چالش ها و راهکارهای آن بویژه به منظور استفاده از این مفاهیم در ارائه خدمات اطلاع رسانی و دسترسی به اطلاعات، اهمیت زیادی دارد. یکی از پیچیده ترین مشکلاتی که شرکت های بین المللی با آن مواجه اند، پدیده تفاوت قیمت ها در کشورهاست. امروزه منصفانه بودن قیمت در تحقیقات بازاریابی توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. این تحقیق از لحاظ ماهیت و روش از نوع علّی است و برای جمع آوری داده ها از روش میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه استفاده شده است، و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 515 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0