Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,569
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,900
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 130

چکیده

 افزایش نگرانی و آگاهی های عمومی نسبت به سلامت و حفاظت از محیط زیست منجر به این شده است که مصرف کنندگان در خریدهای خود مسائل زیست محیطی را مدنظر قرار دهند. همزمان با افزایش اهمیت مسائل زیست محیطی و مفهوم مسوولیت اجتماعی در میان مصرف کنندگان, شناخت عوامل موثر بر قصد خرید محصولات سبز توسط مصرف کنندگان ضروری به نظر می رسد. با توجه به این که قصد خرید به عنوان یک پیش بینی کننده خوب رفتار شناخته می شود هدف این پژوهش بررسی تاثیر عوامل منتخب تاثیرگذار بر قصد خرید سبز مصرف کنندگان می باشد. داده های مورد نیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه ای ساختاریافته میان نمونه ای 400 نفری از شهروندان شهر قزوین جمع آوری گردیده و با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و SPSS تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان می دهد که عواملی همچون برندهای سبز, فعالیت های ارتباطات بازاریابی, نگرش مبنی بر ارتباطات بازاریابی بیشتر, دانش زیست محیطی و اثربخشی ادراک شده مصرف کننده بر قصد خرید سبز او تاثیرگذار می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نخعی، آرزو، و خیری، بهرام. (1391). بررسی تاثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز. مدیریت بازاریابی، 7(15)، 105-130. SID. https://sid.ir/paper/218981/fa

Vancouver: کپی

نخعی آرزو، خیری بهرام. بررسی تاثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(15):105-130. Available from: https://sid.ir/paper/218981/fa

IEEE: کپی

آرزو نخعی، و بهرام خیری، “بررسی تاثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 15، pp. 105–130، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218981/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا