مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختاریابی الگوی مشغولیت ها و پیامدهای زندگی غذایی مصرف کنندگان؛ شواهدی از مراجعین فروشگاه های زنجیره ای

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 82

چکیده

 پژوهش حاضر, در حوزه رفتار مصارف کننده و با محوریت بازاریابی محصولات و مواد غذایی طرح و اجرا شده است. هدف اصلی پژوهش, ساختاریابی و اعتبارسنجی روابط یک الگوی نوین از نوهراسی ها و مشغولیت های غذایی و سبک های زندگی غذایی به عنوان پیش بین کننده های رضایت و وفاداری مشتریان فروشگاه های زنجیرهای سطح شهر تهران است. از نظر روش شناسی, این مطالعه از نوع پیمایشی و کاربردی بوده و مبتنی بر روش های توصیفی-زمینه یابی است. داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد سبک زندگی غذایی, صفات شخصیتی غذایی شامل مقیاس نوهراسی غذایی و مقیاس مشغولیت غذایی و هم چنین آزمون محقق ساخته رضایت و وفاداری مشتریان جمع آوری گردید. اعتبار محتوای عوامل با نظر خبرگان و اعتبار سازه آزمون با استفاده از روش های تحلیل عاملی تأیید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید گردید. نتایج پژوهش: یافته های پژوهش نشان داد که متغیرهای مطرح شده, پیش بین های مناسبی از رضایت و وفاداری مشتریان هستند. به گونه ای که می توان اذعان نمود سبک زندگی غذایی و صفات شخصیتی غذایی, به طور قابل توجهی الگوی رضایت مندی و وفاداری مشتریان را تبیین می نمایند. از محدویت های ذاتی پژوهش حاضر می توان از رویکرد نوین و پیچیده بکار گرفته شده در شناخت عوامل موثر رضایت مندی و وفاداری مشتریان حوزه موادغذایی به رغم وجود مشتریان پرشمار با انگیزه ها و سلایق متنوع فروشگاه های زنجیره ای اشاره نمود. کاربردهای مدیریتی و نوآوری پژوهش: نتایج این تحقیق با آزمون محرک های شناختی رضایت و وفاداری مشتریان موادغذایی و جنبه های رفتاری آنان, درک عمیقی در انگیزه و رفتار مشتریان فراهم می آورد که با توجه به رقابت شدید در صنایع غذایی, کاربردهای عملی مهمی برای مدیران بازاریابی و خرده فروشان موادغذایی در جهت اتخاذ تصمیمات درست و مقتضی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ اسماعیلی، سامان، و حزباوی، سنا. (1395). ساختاریابی الگوی مشغولیت ها و پیامدهای زندگی غذایی مصرف کنندگان؛ شواهدی از مراجعین فروشگاه های زنجیره ای. مدیریت بازاریابی، 10(31 )، 67-82. SID. https://sid.ir/paper/219029/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ اسماعیلی سامان، حزباوی سنا. ساختاریابی الگوی مشغولیت ها و پیامدهای زندگی غذایی مصرف کنندگان؛ شواهدی از مراجعین فروشگاه های زنجیره ای. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(31 ):67-82. Available from: https://sid.ir/paper/219029/fa

    IEEE: کپی

    سامان شیخ اسماعیلی، و سنا حزباوی، “ساختاریابی الگوی مشغولیت ها و پیامدهای زندگی غذایی مصرف کنندگان؛ شواهدی از مراجعین فروشگاه های زنجیره ای،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 31 ، pp. 67–82، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button