مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش سطح سواد اطلاعاتی و مهارت های استفاده از منابع اطلاعاتی تحت وب در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 91-92

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 زمینه و هدف: سواد اطلاعاتی به مهارت هایی که فرد به منظور ادامه حیات در جامعه اطلاعاتی و برای یاد گیری موثر در آموزش عالی و تبدیل شدن به یادگیرندگان مادام العمر به آن ها نیازمند است, گفته می شود. هدف اصلی پژوهش حاضر, بررسی سطح سواد اطلاعاتی و میزان استفاده دانشجویان از منابع اطلاعاتی تحت وب می باشد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی - تحلیلی تعداد 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سنجش اطلاعاتی Das بوده که روایی و پایایی آن قبلا در مطالعات داخل کشور بررسی شده بود. همچنین قسمتی از اطلاعات مورد نیاز نیز با تکمیل پرسش نامه محقق ساخته (پایایی و روایی آن طبق روش استاندارد سنجش گردید) حاوی مطالبی در مورد منابع اطلاعاتی جمع آوری شدند.یافته ها: در این مطالعه میانگین نمره سواد اطلاعاتی کسب شده پاسخگویان برای کل پرسش نامه 40.5 با انحراف معیار 7.5 بود. میانگین نمره سواد اطلاعاتی در دانشجویان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی با 41 (SD=8.2) نسبت به سایر دانشکده ها بیشتر بوده است. بیشترین میزان استفاده مربوط به سامانه پژوهشی دانشگاه با 35.3 درصد و کمترین میزان استفاده مربوط به مجلات خارجی در اشتراک دانشگاه با 24.6 درصد بود.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان از منابع اطلاعاتی در حد متوسط قرار داشته و توجه به این مقوله به عنوان محوری اساسی در امر آموزش و پژوهش دانشجویان ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانی، فیروز، و تفرجی، رقیه. (1393). سنجش سطح سواد اطلاعاتی و مهارت های استفاده از منابع اطلاعاتی تحت وب در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل, 91-92. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(14)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/219191/fa

    Vancouver: کپی

    امانی فیروز، تفرجی رقیه. سنجش سطح سواد اطلاعاتی و مهارت های استفاده از منابع اطلاعاتی تحت وب در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل, 91-92. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛7(14):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/219191/fa

    IEEE: کپی

    فیروز امانی، و رقیه تفرجی، “سنجش سطح سواد اطلاعاتی و مهارت های استفاده از منابع اطلاعاتی تحت وب در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل, 91-92،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 14، pp. 1–10، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button