مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی زنجان در مورد عملکرد گروه های آموزشی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 40

چکیده

 زمینه و هدف: مدل کارت امتیازی به طور روزافزون به عنوان یکی از فنون و ابزارهای جدید مدیریتی در سازمان های تجاری و موسسات آموزش عالی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش با دارا بودن کاربرد مناسب برای آسیب شناسی و ارزیابی عملکرد, با دیدی وسیع و کلان به عملکرد سازمان می نگرد. این مطالعه پایلوت به منظور ارزیابی عملکرد آموزشی گروه های آموزش دانشکده ی پیراپزشکی و بهداشت زنجان با استفاده از این ابزار انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه با استفاده از مدل تلفیقی تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی فازی و کارت امتیازی متوازن در سال 1393 در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اجرا شد. جهت این کار ابتدا معیارهای مرتبط با شاخص های آموزشی با توجه به شاخص های موجود در معاونت آموزشی و بارش افکار در بین خبرگان با هر یک از 4 منظر کارت امتیازی متوازن جهت استفاده در واحدهای آموزشی طبق نظر نفر خبره انطباق داده شد؛ پرسشنامه ها بین اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت وپیراپزشکی توزیع گردید. اطلاعات بدست آمده با مدل کارت امتیازی متوازن و ابزار تحلیل شبکه ای فازی و روش تاپسیس فازی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: گروه مهندسی بهداشت محیط نسبت به سایر گروه ها در رتبه ی اول از نظر ارائه ی عملکرد مطلوب قرار داشته و گروه پرتو شناسی نسبت به سایر گزینه ها در رتبه ی آخر از نظر ارائه ی عملکرد قرار گرفت. مدل کارت امتیازی متوازن کارآیی مناسبی برای ارزیابی عملکرد آموزشی نشان داد. نتیجه گیری: ابزار کارت امتیازی متوازن طراحی شده در این مطالعه از اعتبار مناسبی برخوردار بود. این ابزار می تواند برای ارزشیابی عملکرد آموزشی گروه های آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی پیشنهاد شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهندی، زهره، معصومی جهندیزی، حسین، ناصحی، لیلا، و کمالی، کورش. (1397). ارزیابی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی زنجان در مورد عملکرد گروه های آموزشی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 33-40. SID. https://sid.ir/paper/219200/fa

    Vancouver: کپی

    سهندی زهره، معصومی جهندیزی حسین، ناصحی لیلا، کمالی کورش. ارزیابی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی زنجان در مورد عملکرد گروه های آموزشی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):33-40. Available from: https://sid.ir/paper/219200/fa

    IEEE: کپی

    زهره سهندی، حسین معصومی جهندیزی، لیلا ناصحی، و کورش کمالی، “ارزیابی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی زنجان در مورد عملکرد گروه های آموزشی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 33–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button