مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیاز های برنامه ی آموزشی پزشکان عمومی برای پاسخگو یی اجتماعی بر اساس مدل معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 67

چکیده

 زمینه و هدف: پاسخ گو یی اجتماعی در آموزش پزشکی به معنای خواستن و توانایی تطابق با نیازهای بیماران و سیستم مراقبت از بیمار به صورت ملی و جهانی است. سرعت تغییرات در نظام سلامت و نیازهای جامعه, بازنگری در آموزش پزشکی, به نحوی که پزشکانی متناسب و آماده رویارویی با مشکلات قرن بیست و یکم تربیت کند, ضروری می نماید. از این رو هدفپژوهش حاضر بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی برای پاسخگویی اجتماعی می باشد. روش بررسی: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه ی گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری شامل صاحب نظران دانشگاه علوم پزشکی مشهد, اساتید دانشکده ی پزشکی, و پزشکان شاغل در سیستم بهداشتی درمانی بودند. با توجه به اهداف تحقیق از روش نمونه گیری, غیر تصادفی مبتنی بر هدف بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی و تحلیل عاملی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 85/0 محاسبه شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و Amos تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد بین مولفه ی بالینی و مولفه ی پژوهش رابطه وجود دارد. بین مولفه ی آموزشی و مولفه ی بالینی رابطه وجود دارد. بین مولفه ی حمایتی و مولفه ی آموزشی رابطه وجود دارد. بین مولفه ی حمایتی و مولفه ی بالینی رابطه وجود دارد ولی بین مولفه ی آموزش و مولفه ی پژوهش و همچنین بین مولفه ی حمایتی و مولفه ی پژوهش رابطه معناداری یافت نشد. در نهایت این که بین پاسخگویی اجتماعی و حوزه های آموزشی, بالینی و پژوهشی رابطه ی معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج تحقیق بیان گر اهمیت پرداختن به پاسخگویی اجتماعی در برنامه های آموزشی پزشکان عمومی بر اساس مدل CARE به عنوان یک ابزار راهنما برای اجرای برنامه پاسخ گویی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمی، شهلا، و ظهورپرونده، وجیهه. (1397). بررسی نیاز های برنامه ی آموزشی پزشکان عمومی برای پاسخگو یی اجتماعی بر اساس مدل معادلات ساختاری. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(32 )، 54-67. SID. https://sid.ir/paper/219204/fa

Vancouver: کپی

کریمی شهلا، ظهورپرونده وجیهه. بررسی نیاز های برنامه ی آموزشی پزشکان عمومی برای پاسخگو یی اجتماعی بر اساس مدل معادلات ساختاری. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(32 ):54-67. Available from: https://sid.ir/paper/219204/fa

IEEE: کپی

شهلا کریمی، و وجیهه ظهورپرونده، “بررسی نیاز های برنامه ی آموزشی پزشکان عمومی برای پاسخگو یی اجتماعی بر اساس مدل معادلات ساختاری،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 32 ، pp. 54–67، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219204/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button