مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389)

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: امتحان جامع پیش کارورزی, به عنوان آخرین آزمون سراسری دوره پزشکی عمومی, نشان دهنده وضعیت تحصیلی دانشگاهی و مخصوصا مقطع بالینی است؛ از سویی دیگر, ارزیابی های طولانی مدت نتایج این آزمون ها, می تواند به برنامه ریزی های منطقی تر, جهت رفع معایب و حفظ موفقیت ها در آینده منتهی گردد.روش بررسی: دراین مطالعه گروهی- تاریخی, تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, که در یکی از سال های 1380 تا 1389, در آزمون جامع پیش کارورزی شرکت کرده بودند, به روش سرشماری انتخاب شدند؛ اطلاعات آن ها با کسب اجازه از مسوولان آموزش دانشکده پزشکی, جمع آوری شده, با آنالیز توصیفی تحلیل گردید.یافته ها: تعداد کل 316 نفر, بیش ترین تعداد در گروه آزمون اسفند 1381 (35 نفر) و کم ترین, در اسفند 1388 (4 نفر) بود. بهترین وضعیت تحصیلی, به اسفند 1387 (با میانگین 137) و ضعیف ترین, به اسفند 1380 (بامیانگین 105) مربوط می شد. وضعیت نمرات در 5 سال اول (با میانگین 112.6), بهتر از 5 سال دوم (با میانگین 116.2) بود. بهترین وضعیت, در دروس بیماری های کودکان, بیماری های پوست و جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی, و ضعیف ترین, در دروس آمار واپیدمیولوژی, زنان و زایمان و چشم پزشکی مشاهده گردید. در کل, بین نمرات در گروه های آزمون اسفند و شهریور, ارتباط معناداری مشاهده نشد.نتیجه گیری: توصیه می گردد مسوولین آموزش دانشگاه به بررسی علل افت و یا پیشرفت نمرات امتحان جامع پیش کارورزی در سال های مختلف بپردازند و نیز, ارزیابی های طولانی مدت وضعیت آموزشی در سال های مختلف, به پژوهشگران سایر دانشگاه ها پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرعلی زاده، سمیرا، رضایی، حامد، حشمتی فر، سجاد، و پازکی، رامین. (1393). ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان, طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389). توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(13)، 28-33. SID. https://sid.ir/paper/219215/fa

    Vancouver: کپی

    مهرعلی زاده سمیرا، رضایی حامد، حشمتی فر سجاد، پازکی رامین. ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان, طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389). توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛7(13):28-33. Available from: https://sid.ir/paper/219215/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا مهرعلی زاده، حامد رضایی، سجاد حشمتی فر، و رامین پازکی، “ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان, طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389)،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 13، pp. 28–33، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button