Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 121

چکیده

 زمینه و هدف: باتوجه به غیرقابل پیش بینی بودن وقایع در محیط روانپزشکی و جایگزین شدن تجارب معمول بالینی با تکالیفی از جمله ارتباط درمانی با مددجویان, به کارگیری روش های نوین سنجش در این محیط ها بدون در نظر گرفتن میزان پذیرش و رضایتمندی دانشجویان امکان پذیر نخواهد بود. تعیین تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر میزان رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان هدف این مطالعه بود.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی, 60 نفر از دانشجویان ترم چهار پرستاری که در حال گذراندن کارآموزی روان در بیمارستان روانپزشکی ابن سینای مشهد (تابستان 1394) بودند؛ به طور غیرتصادفی در دو گروه پورت فولیو (ارزشیابی پورت فولیو) و اهداف آموزشی (روش معمول ارزشیابی) مورد مطالعه قرار گرفتند. قبل از مداخله, اهداف آموزشی برای دو گروه یکسان سازی شده بود. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه رضایتمندی دانشجویان و آزمون کتبی-عملکردی (پیشرفت تحصیلی) بود؛ که در پایان کارآموزی اجرا شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss نسخه 11.5 و آزمون های آماری تی- مستقل, دقیق فیشر و مجذور کای انجام شد.یافته ها: 51.6% درصد (31 نفر) دانشجویان مورد مطالعه مذکر و 48.3% درصد (29 نفر) آنها مونث بودند. نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که از نظر میانگین نمره رضایتمندی دانشجویان, بین گروه پورت فولیو (2.5±34.3) و اهداف آموزشی (4.2±30.5) تفاوت آماری معنادار وجود داشت (p<0.001)؛ همچنین از نظرمیانگین نمره ی پیشرفت تحصیلی بین گروه پورت فولیو (14.7±61.8) و اهداف آموزشی (14.2±53.0) نیز, تفاوت آماری معناداری وجود داشت (p=0.02).نتیجه گیری : به کارگیری پورت فولیو در آموزش می تواند موجب افزایش رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان شود. لذا, توصیه می شود که مربیان پرستاری از آن جهت سنجش بالینی دانشجویان استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    واقعی، سعید، سالارحاجی، اعظم، کریمی مونقی، حسین، سعادت جو، سیدعلیرضا، و بانژاد، آزاده. (1395). بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 112-121. SID. https://sid.ir/paper/219225/fa

    Vancouver: کپی

    واقعی سعید، سالارحاجی اعظم، کریمی مونقی حسین، سعادت جو سیدعلیرضا، بانژاد آزاده. بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):112-121. Available from: https://sid.ir/paper/219225/fa

    IEEE: کپی

    سعید واقعی، اعظم سالارحاجی، حسین کریمی مونقی، سیدعلیرضا سعادت جو، و آزاده بانژاد، “بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 112–121، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا