مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص وضعیت آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: ارزیابی دید گاه های دانشجویان به منظور بهبود و ارتقای مستمر کیفیت آموزش بالینی, منجر به شناخت و تقویت نقاط قوت و بر طرف ساختن نقاط ضعف آموزش می گردد. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص وضعیت آموزش بالینی صورت گرفته است.روش ها: تعداد 90 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی که حداقل یک دوره کارآموزی بیمارستان را گذرانده بودند, در جریان یک مطالعه توصیفی مقطعی به روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. گردآوری داده ها با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد صورت پذیرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون T مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: مهمترین عوامل موثر بر وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان مورد مطالعه به ترتیب مربوط به مربی (85.2 درصد), برخورد با دانشجو (63 درصد), نظارت و ارزشیابی (61.5 درصد), اهداف و برنامه های آموزشی (52.2 درصد), و محیط بالینی (42 درصد) بودند. آزمونT  اختلاف معناداری بین دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی در خصوص مولفه های حیطه نظارت و ارزشیابی را نشان داد (p<0.004).نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه, وضعیت موجود آموزش بالینی پرستاری برای حرکت در مسیر بهبود مستمر کیفیت, نیازمند توجه بیشتری به تامین امکانات و تجهیزات محیط بالین و بازنگری شیوه های ارزشیابی بالینی دارد. برنامه ریزی هدفمند و تدوین فرایندهای مناسب جهت ارزشیابی برنامه های آموزشی, همچنین تقویت توانمندی های مربیان بالین نیز می تواند منجر به بهبود وضعیت آموزش بالینی گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیمان، هادی، دارش، مریم، صادقی فر، جمیل، یعقوبی، منیره، یمانی، نیکو، و علی زاده، مریم. (1389). ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص وضعیت آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/365157/fa

    Vancouver: کپی

    پیمان هادی، دارش مریم، صادقی فر جمیل، یعقوبی منیره، یمانی نیکو، علی زاده مریم. ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص وضعیت آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/365157/fa

    IEEE: کپی

    هادی پیمان، مریم دارش، جمیل صادقی فر، منیره یعقوبی، نیکو یمانی، و مریم علی زاده، “ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص وضعیت آموزش بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365157/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button