مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارجحیت مدرسین دروس مقطع علوم پایه با پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 129

چکیده

 مقدمه: توجه زیادی به آموزش دانشجویان دوره عمومی در برخی نقاط جهان شده است. نکته فراموش شده در خصوص مدرسی علوم پایه است. هدف مطالعه حاضر بررسی نظرات دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در خصوص آموزش علوم پایه به وسیله مدرسین با زمینه پزشکی است.روش کار: این مطالعه مقطعی بر روی 205 دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی شاغل به تحصیل در مقطع علوم پایه (دروس میکروبیولوژی و بیوشیمی) در مشهد در سال 93 انجام شد. داده ها توسط پرسشنامه جمع آوری گردید و توسط نرم افزار SPSS نسخه 11.5 آنالیز گردید. سطح معنی داری کمتر از 0.05 در نطر گرفته شد.نتایج: در مجموع 120 دانشجوی پزشکی (71.4%) و 48 دانشجوی دندانپزشکی (28.6%) پرسشنامه های تکمیل شده ار ارجاع دادند. نیاز به استفاده از مدرسین با مدرک MD-PhD و تاکید آنها بر مسائل مهم بالاترین نمرات را دریافت کردند (به ترتیب 0.7±4.1 و 2.7±4.2). تفاوتی نیز در جنسیت یا رشته وجود نداشت. امتیاز آموزش کلی و امتیاز آموزش بالینی در دو رشته تفاوتی نداشتند. هرچند, ترجیح برای ندریس بالینی در خانم ها بیشتر بود (p=0.02).نتیجه گیری: این مطالعه ترجیح دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی را برای مدرسین MD-PhD نشان داد. این مساله می تواند ناشی از در نطر گرفتن جنبه های بالینی حین تدریس باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خادم رضاییان، مجید، زاهدی اول، فرناز، قزوینی، کیارش، و یوسفی، مسعود. (1395). ارجحیت مدرسین دروس مقطع علوم پایه با پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 122-129. SID. https://sid.ir/paper/219232/fa

    Vancouver: کپی

    خادم رضاییان مجید، زاهدی اول فرناز، قزوینی کیارش، یوسفی مسعود. ارجحیت مدرسین دروس مقطع علوم پایه با پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):122-129. Available from: https://sid.ir/paper/219232/fa

    IEEE: کپی

    مجید خادم رضاییان، فرناز زاهدی اول، کیارش قزوینی، و مسعود یوسفی، “ارجحیت مدرسین دروس مقطع علوم پایه با پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 122–129، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219232/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button