مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اجرای فرایند آموزش برنامه کشوری مانا در برنامه کارآموزان، کارورزان و دستیاران گروه اطفال در مواجهه با کودک بیمار

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 85

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از این مطالعه اجرای فرایند آموزش مانا در برنامه ی بالینی دانشجویان پزشکی در مواجهه با کودک بیمار و نظر سنجی از آن ها بوده است.روش بررسی: این مطالعه ی مداخله ای آموزشی از نوع کیفی برای دو دوره, در سال تحصیلی 1390 1389 بر روی 56نفر از کارآموزان, کارورزان و دستیاران گروه اطفال در دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اجرا شد. نحوه اجرا و ارزشیابی مستند شد و برای بررسی تجربه مجریان و شرکت کنندگان در برنامه ی آموزشی مانا (فراگیران و دریافت کنندگان خدمات) با 15 نفراز آن ها مصاحبه های نیمه ساختار و تحلیل محتوی برای آنالیز استفاده گردید.یافته ها: مانا رویکردی قابل اجرا در برنامه های آموزشی دانشجویان پزشکی در بخش اطفال بوده است. تحلیل داده های برگرفته از گروه های مختلف مجری و مشارکت کننده منجر به مضامین «مفید بودن شیوه تدریس مانا», «مشکلات اجرایی مانا», «تقویت مهارت الگوریتمی در مواجه با مشکل», «کاربردی بودن», و تحلیل داده های مربوط به دریافت کنندگان خدمات به ظهور مضمون «رضایت مندی از خدمات دریافتی» و «فرسایشی بودن» منجر گردید.نتیجه گیری: نتایج نشا ن داد که فرایند آموزش مانا باعث تقویت یادگیری دانشجویان و رضایتمندی مددجویان می شود . اما برای اجرای بهینه رویکرد آموزشی مانا در برنامه های بالینی واحد اطفال مستلزم تعدیل و تغییر همزمان سیستم جاری بهداشتی درمانی و نیازمند هماهنگی های منسجم و مستمر نیز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فولادی نژاد، مهناز، جویباری، لیلا، آریان نژاد، صفا، محمدیان، سکینه، چراغعلی، فاطمه، علایی، احسان، سبحانی شهمیرزادی، محمد، صفاییان، بارانک، عموییان، سپیده، ثناگو، اکرم، سبزی، زهرا، و کلانتری، سهیلا. (1394). بررسی اجرای فرایند آموزش برنامه کشوری مانا در برنامه کارآموزان, کارورزان و دستیاران گروه اطفال در مواجهه با کودک بیمار. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(20)، 70-85. SID. https://sid.ir/paper/219287/fa

    Vancouver: کپی

    فولادی نژاد مهناز، جویباری لیلا، آریان نژاد صفا، محمدیان سکینه، چراغعلی فاطمه، علایی احسان، سبحانی شهمیرزادی محمد، صفاییان بارانک، عموییان سپیده، ثناگو اکرم، سبزی زهرا، کلانتری سهیلا. بررسی اجرای فرایند آموزش برنامه کشوری مانا در برنامه کارآموزان, کارورزان و دستیاران گروه اطفال در مواجهه با کودک بیمار. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(20):70-85. Available from: https://sid.ir/paper/219287/fa

    IEEE: کپی

    مهناز فولادی نژاد، لیلا جویباری، صفا آریان نژاد، سکینه محمدیان، فاطمه چراغعلی، احسان علایی، محمد سبحانی شهمیرزادی، بارانک صفاییان، سپیده عموییان، اکرم ثناگو، زهرا سبزی، و سهیلا کلانتری، “بررسی اجرای فرایند آموزش برنامه کشوری مانا در برنامه کارآموزان, کارورزان و دستیاران گروه اطفال در مواجهه با کودک بیمار،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 20، pp. 70–85، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button