مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش فیزیوپاتولوژی غدد به دو روش مجازی و حضوری بر دانش دانشجویان پزشکی و رضایت مندی آنان از روش تدریس

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 40

چکیده

 زمینه و هدف: افزایش دسترسی به سخت افزار و نرم افزارها برای آموزش از راه دور دریچه ای نو را به روی سازمان های آموزشی در جهت بهبود کیفیت آموزش گشوده است. این مطالعه به منظور بررسی میزان رضایت و نیز موفقیت دانشجویان پزشکی در درس فیزیوپاتولوژی غدد با دو روش تدریس سخنرانی و آموزش از راه دور طراحی شد.روش بررسی: این مطالعه بر روی 57 دانشجوی پزشکی در مقطع فیزیوپاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 1391-92 انجام شد. مطالب درسی در درس فیزیوپاتولوژی غدد به دو قسمت تقسیم شد. یک قسمت به روش سخنرانی به شکل سنتی توسط دو آموزشگر این رشته تدریس شد و نیمه دیگر توسط محقق با دو روش سخنرانی و آموزش از راه دور برای محتواهای مختلف ارایه گردید. در پایان ترم رضایت مندی دانشجویان با پرسشنامه ای استاندارد سنجیده شد و نمرات آن ها در محتوای تدریس شده با سخنرانی با محتوای تدریس شده از راه دور مقایسه شد.یافته ها: تفاوت معنی داری بین نمره کسب شده توسط دانشجویان در محتوای تدریس شده از راه دور (11.9±2.7) و محتوای تدریس شده با سخنرانی توسط همان استاد (12.25±2.3) و نیز توسط اساتید دیگر (11.2±3.4) وجود نداشت. دانشجویان قوی کلاس تفاوت معنی داری را در نمره کسب شده از محتوای تدریس شده به روش آموزش از راه دور با سخنرانی نشان ندادند. با این وجود نمره دانشجویان ضعیف در دروس تدریس شده با سخنرانی از لحاظ آماری بیشتر بود اگرچه میزان موفقیت آن ها در پاس کردن درس مربوطه متفاوت نبود.نتیجه گیری: آموزش از راه دور به اندازه روش سخنرانی در کلاس برای انتقال مفاهیم در درس فیزیوپاتولوژی غدد در دانشجویان پزشکی موثر است. بررسی هزینه بری این دو روش در مقایسه با هم توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، فرانک، فیضی، عبدالامیر، و ارتیشه دار، الهه. (1392). تاثیر آموزش فیزیوپاتولوژی غدد به دو روش مجازی و حضوری بر دانش دانشجویان پزشکی و رضایت مندی آنان از روش تدریس. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(11)، 30-40. SID. https://sid.ir/paper/219378/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی فرانک، فیضی عبدالامیر، ارتیشه دار الهه. تاثیر آموزش فیزیوپاتولوژی غدد به دو روش مجازی و حضوری بر دانش دانشجویان پزشکی و رضایت مندی آنان از روش تدریس. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(11):30-40. Available from: https://sid.ir/paper/219378/fa

    IEEE: کپی

    فرانک شریفی، عبدالامیر فیضی، و الهه ارتیشه دار، “تاثیر آموزش فیزیوپاتولوژی غدد به دو روش مجازی و حضوری بر دانش دانشجویان پزشکی و رضایت مندی آنان از روش تدریس،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 11، pp. 30–40، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button