مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های ارزش ویژه برند در مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: شهر خلخال)

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 90

چکیده

 با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و رقابتی تر شدن آن, به نظر می رسد مقاصد گردشگری به مانند دیگر محصولات مصرفی, به برند به عنوان هویت یگانه ای برای ایجاد تمایز بین خود و سایر رقبا, نیازمند هستند. شهر خلخال به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان, در سال های اخیر, به مقصد محبوب گردشگران تبدیل شده است. این پژوهش بر آن است تا مؤلفه های ارزش ویژه برند از دیدگاه گردشگران داخلی سفر کرده به شهرستان خلخال را بررسی کند. این پژوهش جزو پژوهش های کاربردی است و برای انجام آن از پرسش نامه ای استفاده شد که برگرفته از پژوهش کونینک است. جهت نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که فرض نرمال بودن داده ها برای تصویر برند با 0. 174, کیفیت ادارک شده با 0. 186, آگاهی از برند با 0. 210 و وفاداری به برند با 0. 154 تأیید شد. بررسی فرضیه های تحقیق نشان می دهد که سه فرضیه از چهار فرضیه مورد نظر نگارندگان (آگاهی از برند با آماره T 5. 22, تصویر برند با آماره 8. 47 و وفاداری به برند با آماره 12. 54 تأیید شد و یکی از فرضیه ها (کیفیت ادارک شده با آماره 0. 594) رد شد. یکی از دلایل اینکه گردشگران کیفیت ادراکی مقصد گردشگری شهرستان خلخال را مناسب ارزیابی نکردند این است که زیرساخت های مناسبی در حوزه گردشگری در این شهرستان وجود ندارد. از طرفی, تصویر گردشگران از مقصد گردشگری شهرستان خلخال خوب بوده که از دلایل آن می توان به آب و هوای خوب, چشم اندازهای زیبا, محیط آرام, مردم مهمان نواز و. . . اشاره کرد. لذا باید از چشمانداز طبیعی محافظت گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهماری کلستان، عسگر، و فرهودی، آرش. (1399). شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های ارزش ویژه برند در مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: شهر خلخال). پژوهش و برنامه ریزی شهری، 11(40 )، 77-90. SID. https://sid.ir/paper/220356/fa

    Vancouver: کپی

    شهماری کلستان عسگر، فرهودی آرش. شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های ارزش ویژه برند در مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: شهر خلخال). پژوهش و برنامه ریزی شهری[Internet]. 1399؛11(40 ):77-90. Available from: https://sid.ir/paper/220356/fa

    IEEE: کپی

    عسگر شهماری کلستان، و آرش فرهودی، “شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های ارزش ویژه برند در مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: شهر خلخال)،” پژوهش و برنامه ریزی شهری، vol. 11، no. 40 ، pp. 77–90، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button