مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 135

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم شهر خرامه انجام شد. روش پژوهش, شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون, برای هر دو گروه آزمایش و کنترل بوده است. جامعه مورد نظر 150 دانش آموز پسر پایه پنجم ابتدایی شهر خرامه بودند, که دو گروه (هر گروه 22 نفر) به عنوان نمونه به شکل تصادفی ساده به عنوان گروه آزمایش و گروه کنترل انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه سنجش عملکرد تحصیلی (EPT) فام و تیلور و پرسشنامه شیفر برای سنجش خلاقیت بوده است. جهت محاسبه پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است که پایایی پرسشنامه عملکرد تحصیلی در مقیاس کلی 0.84 و خلاقیت در مقیاس کلی 0.74 به دست آمد و روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی نظیر میانگین و درصد و از آمار استنباطی نظیر تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که آموزش راهبردهای فراشناخت 57% بر عملکرد تحصیلی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل و 27% بر خلاقیت گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل تاثیر داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلتاش، عباس، اوجی نژاد، احمدرضا، و برزگر، محسن. (1389). تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی. روانشناسی تربیتی، 1(4)، 119-135. SID. https://sid.ir/paper/221028/fa

    Vancouver: کپی

    قلتاش عباس، اوجی نژاد احمدرضا، برزگر محسن. تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1389؛1(4):119-135. Available from: https://sid.ir/paper/221028/fa

    IEEE: کپی

    عباس قلتاش، احمدرضا اوجی نژاد، و محسن برزگر، “تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی،” روانشناسی تربیتی، vol. 1، no. 4، pp. 119–135، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button