مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تایید مولفه های حرفه ای تدریس علوم اجتماعی در آموزش و پرورش مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 106

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تایید اهمیت مولفه های حرفه ای تدریس علوم اجتماعی در آموزش و پرورش مقطع متوسطه مناطق تسوج, شبستر و صوفیان انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را 45 نفر از معلمان علوم اجتماعی مقاطع متوسطه اول و دوم مناطق تسوج, شبستر و صوفیان تشکیل می-دهند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری (حدود 45 نفر), 40 نفر از معلمین علوم اجتماعی مقاطع متوسطه اول و دوم مناطق تسوج, شبستر و صوفیان به عنوان نمونه انتخاب شدند. در واقع شیوه نمونه-گیری تصادفی ساده بوده است. ابزار مورد استفاده پژوهش, پرسشنامه های محقق ساخته می باشدکه روایی آن, توسط متخصصان علوم اجتماعی و علوم تربیتی احراز شد و پایایی آن از طریق الفای کرونباخ به مقدار 84/0 احراز شد. شیوه تجزیه تحلیل آماری, تحلیل عاملی تاییدی می باشد و نتایج تحقیق نشان داد که مولفه های تلفیقی بودن, ارزش محور بودن, درگیر بودن, معنادار بودن و چالش برانگیز بودن به ترتیب مولفه های مهم و اساسی در تدریس علوم اجتماعی می باشند. نتایج این تحقیق می تواند برای معلمان در تدریس علوم اجتماعی مقطع متوسطه راهگشا باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشهدی جعفرلو، زهرا، و حسین زاده، امیدعلی. (1395). شناسایی و تایید مولفه های حرفه ای تدریس علوم اجتماعی در آموزش و پرورش مقطع متوسطه. مطالعات جامعه شناسی، 8(32 )، 97-106. SID. https://sid.ir/paper/222622/fa

    Vancouver: کپی

    مشهدی جعفرلو زهرا، حسین زاده امیدعلی. شناسایی و تایید مولفه های حرفه ای تدریس علوم اجتماعی در آموزش و پرورش مقطع متوسطه. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1395؛8(32 ):97-106. Available from: https://sid.ir/paper/222622/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مشهدی جعفرلو، و امیدعلی حسین زاده، “شناسایی و تایید مولفه های حرفه ای تدریس علوم اجتماعی در آموزش و پرورش مقطع متوسطه،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 8، no. 32 ، pp. 97–106، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222622/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button