مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت کودکان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 70

چکیده

 زمینه: پژوهش های زیادی به بررسی خلاقیت در بسترهای گوناگون پرداخته اند.هدف: این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی انجام شد.روش: در این مطالعه شبه آزمایشی, تعداد 80 نفر از کودکان مقطع پیش دبستانی, با رعایت همتاسازی بر مبنای آزمون هوش (آزمون هوش گودیناف- هریس), به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی (40 نفر) و کنترل (40 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایشی تعداد 19 جلسه برنامه آموزشی تفکر واگرا به روش پویا دریافت نمودند. در هر دو گروه, آزمون خلاقیت (ژان لویی سلیه, 1988) قبل و بعد از آموزش اجرا گردید.یافته ها: نتایج پژوهش حاصل از آزمون آماری «تی» و تحلیل کوواریانس نشان داد, برنامه آموزش تفکر واگرا به روش پویا به طور معناداری, خلاقیت کودکان و شاخص های سه گانه سیالی, انعطاف پذیری و ابتکار را افزایش داده است.نتیجه گیری: بنابراین به نظر می رسد اجرای برنامه آموزش تفکر واگرا به روش پویا, برای شکوفایی هر چه بیشتر خلاقیت کودکان به ویژه در سنین پیش از دبستان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدری، مریم، شیخ، مهدی، احمدی، خدابخش، و طباطبایی، سیدموسی. (1392). اثر بخشی آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت کودکان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(1)، 55-70. SID. https://sid.ir/paper/223297/fa

    Vancouver: کپی

    بدری مریم، شیخ مهدی، احمدی خدابخش، طباطبایی سیدموسی. اثر بخشی آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت کودکان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1392؛3(1):55-70. Available from: https://sid.ir/paper/223297/fa

    IEEE: کپی

    مریم بدری، مهدی شیخ، خدابخش احمدی، و سیدموسی طباطبایی، “اثر بخشی آموزش تفکر واگرا بر خلاقیت کودکان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 3، no. 1، pp. 55–70، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223297/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button