مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی فرانظری بر همبستگی فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری مصرف صبحانه در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 521 | صفحه پایان 529

چکیده

 زمینه و هدف: الگوی فرانظری از مدل های پرکاربرد در تغییر رفتار است. فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری از سازه های این الگو هستند. هدف این مطالعه تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی فرانظری در همبستگی بین فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری دانش آموزان در مصرف صبحانه بود. روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی290 دانش آموز مقطع راهنمایی شهر جیرفت در دو گروه تجربی و کنترل و هرکدام 145 نمونه بررسی شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بود. مداخله آموزشی بر اساس الگوی فرانظری انجام گرفت. داده ها قبل و 3 ماه پس از آموزش گردآوری شد. ورود داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss-19 و آزمون های آماری من-ویتنی و ضریب همبستگی اسپیرمن, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: مداخله آموزشی بر فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری موثر و آزمون من-ویتنی برای هر دو پس از مداخله معنی دار بوده است. همچنین ضریب همبستگی بین این دو سازه بعد از مداخله در گروه مداخله از 427/0 به 476/0 افزایش یافته و معنی دار بود. در صورتی که ضریب همبستگی در گروه شاهد از 478/0 به 379/0 کاهش یافته است. نتیجه گیری: مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی فرانظری بر ضریب همبستگی بین فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری دانش آموزان در مصرف صبحانه موثر بود. بنابراین پیشنهاد می شود در مداخلات آموزشی برای مصرف صبحانه فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری به طور ویژه مدنظر قرار بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورنارانی، رضا، حسنی، لاله، آقاملایی، تیمور، و محسنی، شکراله. (1397). تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی فرانظری بر همبستگی فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری مصرف صبحانه در دانش آموزان. سلامت و بهداشت اردبیل، 9(5 )، 521-529. SID. https://sid.ir/paper/226969/fa

    Vancouver: کپی

    پورنارانی رضا، حسنی لاله، آقاملایی تیمور، محسنی شکراله. تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی فرانظری بر همبستگی فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری مصرف صبحانه در دانش آموزان. سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1397؛9(5 ):521-529. Available from: https://sid.ir/paper/226969/fa

    IEEE: کپی

    رضا پورنارانی، لاله حسنی، تیمور آقاملایی، و شکراله محسنی، “تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی فرانظری بر همبستگی فرآیندهای تغییر و موازنه تصمیم گیری مصرف صبحانه در دانش آموزان،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 9، no. 5 ، pp. 521–529، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button