Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی علی کیفیت محیط دانشگاه، انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف کلی از انجام این پژوهش ارائه الگوی علی کیفیت محیط دانشگاه, انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان در دانشگاه شیراز بود. جامعه آماری پژوهش حاضر, دانشجویان دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 91-92 بوده که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای, 289 نفر انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه ارتباطات دانشگاه و دانشکده, پرسشنامه فرسودگی تحصیلی, پرسشنامه انسجام تحصیلی و زیرمقیاس انسجام اجتماعی از پرسشنامه تجارب دانشجویان دانشکده بود. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که کیفیت محیط دانشگاه پیش بینی کننده منفی و معنادار فرسودگی تحصیلی و همچنین پیش بینی کننده مثبت و معنادار انسجام تحصیلی و اجتماعی دانشجویان می باشد. انسجام تحصیلی و اجتماعی با کنترل کیفیت محیط دانشگاه, پیش بینی کننده منفی و معنادار فرسودگی تحصیلی دانشجویان می باشد. انسجام تحصیلی و اجتماعی نقش واسطه ای در ارتباط بین کیفیت محیط دانشگاه و فرسودگی تحصیلی دانشجویان دارد. بر این اساس می توان گفت که محیط دانشگاه نمی تواند به طور مستقیم موجب فرسودگی دانشجویان گردد. زمانی که کیفیت محیط دانشگاه در جنبه های مختلف به نحو احسن حفظ شود, زمینه ایجاد انسجام در دانشجو فراهم می گردد. بر اساس نتایج فوق, الگوی علی مورد نظر تایید گردید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، مهدی، کشاورزی، فهیمه، و حیدری، الهام. (1393). ارائه الگوی علی کیفیت محیط دانشگاه, انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی، 4(16)، 11-28. SID. https://sid.ir/paper/227490/fa

Vancouver: کپی

محمدی مهدی، کشاورزی فهیمه، حیدری الهام. ارائه الگوی علی کیفیت محیط دانشگاه, انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1393؛4(16):11-28. Available from: https://sid.ir/paper/227490/fa

IEEE: کپی

مهدی محمدی، فهیمه کشاورزی، و الهام حیدری، “ارائه الگوی علی کیفیت محیط دانشگاه, انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 4، no. 16، pp. 11–28، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227490/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا