مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل علّی آداب گریزی تحصیلی بر اساس محق پنداری تحصیلی، عدالت کلاسی و درگیری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 82

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی رابطه ی محق پنداری تحصیلی و عدالت کلاسی با آداب گریزی تحصیلی با واسطه گری درگیری تحصیلی انجام شد. برای انجام این پژوهش, تعداد 421 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش, شامل پرسشنامه تجدیدنظر شده آداب گریزی در آموزش پرستاری (کلارک و همکاران, 2015), مقیاس محق پنداری تحصیلی (آکاکاسو, 2002), مقیاس عدالت کلاسی (چیرا و همکاران, 2016) و پرسشنامه درگیری تحصیلی (ریو, 2013) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با روش آماری مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارAMOS انجام شد. نتایج نشان داد, مدل این پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به یافته ها, درگیری تحصیلی, نقش واسطه ای در رابطه عدالت کلاسی و محق پنداری تحصیلی با آداب گریزی تحصیلی داشت. به این معنا که با افزایش عدالت کلاسی, درگیری نیز افزایش یافته و از این طریق, آداب گریزی تحصیلی کاهش یافته است. همچنین, با افزایش محق پنداری تحصیلی, درگیری کاهش یافته و از این طریق, آداب گریزی تحصیلی افزایش یافته است. پژوهش حاضر با ارائه الگویی از آداب گریزی تحصیلی می تواند به مسئولان آموزش عالی کمک نماید با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب تحصیلی, زمینه بهبود و ارتقای یادگیری دانشجویان را فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرزادی، محمدمهدی، و شیخ الاسلامی، راضیه. (1397). مدل علّی آداب گریزی تحصیلی بر اساس محق پنداری تحصیلی, عدالت کلاسی و درگیری تحصیلی. روشها و مدلهای روان شناختی، 9(32 )، 63-82. SID. https://sid.ir/paper/227579/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزادی محمدمهدی، شیخ الاسلامی راضیه. مدل علّی آداب گریزی تحصیلی بر اساس محق پنداری تحصیلی, عدالت کلاسی و درگیری تحصیلی. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1397؛9(32 ):63-82. Available from: https://sid.ir/paper/227579/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی شیرزادی، و راضیه شیخ الاسلامی، “مدل علّی آداب گریزی تحصیلی بر اساس محق پنداری تحصیلی, عدالت کلاسی و درگیری تحصیلی،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 9، no. 32 ، pp. 63–82، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button