مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت برنامه های آموزشی دانشکده ی توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از دیدگاه اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 285

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت برنامه های آموزش توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از دیدگاه اعضای هیئت علمی انجام گرفت. این پژوهش از نوع توصیفی-مقطعی بود. جامعه ی آماری اساتید دانشکده ی توانبخشی دانشگاه جندی شاپور اهواز بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته بود که از دو بخش تشکیل می شد. بخش اول متغیرهای دموگرافیکی و بخش دوم ابعاد کیفیت آموزش را می سنجید. این ابعاد شامل 8 بعد ارزش علمی, یادگیری و کاربردی درس, اشتیاق مدرس به درس, روشنی و سازمان بندی مطالب, تعامل گروهی و مشارکت, در دسترس بودن مدرس, جامعیت مطالب آموزش داده شده, امتحان و نمره گذاری, مطالب خواندنی و تکالیف بود و از28 گویه تشکیل شده بود. پاسخ ها بر اساس مقیاس لیکرت امتیازبندی گردید. اعتبار ابزار گردآوری داده ها از طریق تحلیل محتوا تائید شد. در بررسی پایایی ابزار, آلفای کرونباخ 80/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی(فراوانی مطلق و نسبی) و آمار استنباطی (آزمون تی مستقل, ANOVA و آزمون تعقیبی Tukey) در SPSS20 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان دادند که 5 بعد از ابعاد کیفیت آموزش در دانشکده ی توانبخشی از نظر اساتید کاملاً مناسب و2 بعد دیگر آن نسبتاً مناسب برآورد شد. اما بعد آزمون و نمره گذاری نسبتاً نامناسب برآورد گردید. بین دیدگاه اساتید دارای سابقه ی خدمت کمتر از5 سال با اساتید دارای بیشتر از 15سال در بعد «جامعیت مطالب آموزش داده شده» تفاوت معناداری مشاهده شد P<0. 006)). در دانشجویان گروه های توانبخشی که بخش عمده ای از آموزش آن ها عملی است نیاز به آزمون هایی مانند آسکی و داپس ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، نیشتمان، فرجی خیاوی، فرزاد، گوهرپی، شاهین، و حقیقی زاده، محمدحسین. (1395). کیفیت برنامه های آموزشی دانشکده ی توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از دیدگاه اعضای هیات علمی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(4 )، 275-285. SID. https://sid.ir/paper/228704/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی نیشتمان، فرجی خیاوی فرزاد، گوهرپی شاهین، حقیقی زاده محمدحسین. کیفیت برنامه های آموزشی دانشکده ی توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از دیدگاه اعضای هیات علمی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(4 ):275-285. Available from: https://sid.ir/paper/228704/fa

    IEEE: کپی

    نیشتمان ابراهیمی، فرزاد فرجی خیاوی، شاهین گوهرپی، و محمدحسین حقیقی زاده، “کیفیت برنامه های آموزشی دانشکده ی توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از دیدگاه اعضای هیات علمی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 4 ، pp. 275–285، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button