مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر استراتژی مدیریت آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بر میزان یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 143

چکیده

 شواهد مبتنی بر پژوهش های نیمه آزمایشی اخیر بیان می دارد که استراتژی مدیریت آموزش علوم می تواند شناسه های ارزشمند نظریات مختلف را در بهبود یادگیری فراگیران به کار گیرد. بنابراین در این تحقیق, شناسه های نظریه خودراهبر در استراتژی مدیریت آموزش مبحث گزارش صبحگاهی به کار گرفته شد و تاثیر آن بر یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی دانشگاه بقیه اله بررسی گردید. مطالعه از نوع طرح های آزمایشی با 30 دانشجوی پزشکی بود که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار تحقیق پرسش نامه «آمادگی یادگیری خود راهبر فیشر» بود. از آزمون تی مستقل و وابسته برای تحلیل داده ها و از فرمول اندازه اثر و منحنی آن برای نشان دادن تفاوت اندازه اثر استراتژی مدیریت آموزش از آموزش به شیوه سنتی استفاده شد. علاوه بر افزایش میانگین نمرات پس آزمون در هر دو گروه, تفاوت میانگین پس آزمون استراتژی مدیریت آموزش نسبت به میانگین نمرات پیش آزمون بیش از این تفاوت در شیوه آموزش سنتی بود. از آنجا که میانگین نمرات استراتژی مدیریت آموزش در پس آزمون بیش از بالاترین نمره پس آزمون دانشجویان گروه سنتی بود. بنابراین, با وجود تاثیر هر یک از دو شیوه آموزش در میزان یادگیری, میزان تاثیر استراتژی مدیریت آموزش بسیار قوی تر از روش سنتی آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، زینب، بهرنگی، محمدرضا، و محتشمی، رضا. (1395). مقایسه تاثیر استراتژی مدیریت آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بر میزان یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(2)، 138-143. SID. https://sid.ir/paper/228722/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی زینب، بهرنگی محمدرضا، محتشمی رضا. مقایسه تاثیر استراتژی مدیریت آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بر میزان یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(2):138-143. Available from: https://sid.ir/paper/228722/fa

    IEEE: کپی

    زینب صادقی، محمدرضا بهرنگی، و رضا محتشمی، “مقایسه تاثیر استراتژی مدیریت آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بر میزان یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 2، pp. 138–143، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228722/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button