مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار گزارش صبحگاهی در گروه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر اساس استانداردهای ملی موقعیت های آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 191

چکیده

 مقدمه: گزارش صبحگاهی, کنفرانس های مبتنی بر مورد را توصیف می کند که استادان, دستیاران و سایر دانشجویان پزشکی برای ارائه موارد بالینی پذیرفته شده در شب گذشته در آن شرکت می کنند. دراین پژوهش با در نظر گرفتن استانداردهای ملی, نحوه برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی بیمارستان های آموزشی شهرکرد بررسی گردید. روش ها: در این پژوهش توصیفی– مقطعی, براساس استانداردهای ملی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و مرور مطالعات, چک لیست بررسی نحوه برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی طراحی گردید. مشاهده گر با حضور در 22جلسه گزارش صبحگاهی( به صورت سرشماری) چک لیست را تکمیل نمود و در نهایت داده های جمع آوری شده با استفاده از شاخص های آماری توصیفی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: در گزارش صبحگاهی های بررسی شده میانگین طول مدت جلسات 69/13± 36/49 دقیقه بود. در20 (9/90%) گزارش صبحگاهی, اساتید گرداننده بحث بودند. در 16 گزارش (3/77%) شیوه ارائه مطالب پرسش و پاسخ بود و اساتید فقط سؤال می پرسیدند. در 14 مورد (6/63%) یک بیمار معرفی شد و در 12 مورد (5/54%) فرد معرفی کننده کارورز بود. بیش ترین بیمارانی که در جلسات گزارش صبحگاهی معرفی شدند بیماران پیچیده با فراوانی50% (11مورد) و بعد ازآن بیماران شایع با فراوانی6/13% (3مورد) بودند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد ساختار کلی جلسات گزارش صبحگاهی گروه های مورد بررسی قابل قبول است و گروه ها به برگزاری آن پای بندند اگرچه در برگزاری جلسات ایرادات و نقص هایی وجود دارد. بنابراین اطلاع از نقاط قوت وضعف و ترغیب گروه ها باعث خواهد شدکه شرایط جلسات ارتقا یابد و به آموزش بالینی مؤثر کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجیدی، فیروزه، ملک پور، افسانه، شیرانی، مجید، معزی، معصومه، و مجیدی، نجمه. (1397). ساختار گزارش صبحگاهی در گروه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر اساس استانداردهای ملی موقعیت های آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 183-191. SID. https://sid.ir/paper/373035/fa

    Vancouver: کپی

    مجیدی فیروزه، ملک پور افسانه، شیرانی مجید، معزی معصومه، مجیدی نجمه. ساختار گزارش صبحگاهی در گروه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر اساس استانداردهای ملی موقعیت های آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):183-191. Available from: https://sid.ir/paper/373035/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه مجیدی، افسانه ملک پور، مجید شیرانی، معصومه معزی، و نجمه مجیدی، “ساختار گزارش صبحگاهی در گروه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر اساس استانداردهای ملی موقعیت های آموزش بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 183–191، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button