مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های هوشمندسازی در دانشگاه مبتنی بر پنج عنصر برنامه درسی هدف، محتوا، زمان، فضا و ارزشیابی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 109

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی چالش های هوشمندسازی در دانشگاه فرهنگیان مبتنی بر عناصر برنامه درسی از نظر استادان, مجریان و کارشناسان فناوری بود. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری پژوهش استادان, مجریان (روسا, معاونین) و کارشناسان فناوری دانشگاه فرهنگیان در سال 1394بودند که از بین جامعه مذکور, پردیس های منطقه 9 کشور شامل سه استان قزوین, زنجان و گیلان به شیوه تصادفی انتخاب شدند. تمامی مجریان و کارشناسان فناوری پردیس های مذکور (42 نفر) به شیوه سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. 93 نفر از استادان نیز با روش تصادفی طبقه ای از زنجان, قزوین و گیلان انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بردیدگاه کلاین بود. روایی صوری محتوایی از طریق شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) 99/0 بدست آمد. پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ 91/0 محاسبه شد. نتایج آزمون t تک نمونه ای نشان داد که از نظر استادان, مجریان و کارشناسان فناوری میزان چالش های هوشمند سازی در دانشگاه فرهنگیان در عناصر محتوا, زمان, فضا و ارزشیابی زیاد و در عنصر هدف کم است. نتایج آزمون tگروه های مستقل نشان داد که بین دو گروه استادان, مجریان و کارشناسان فناوری در میزان چالش های هوشمند سازی تفاوت معناداری وجود ندارد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که بین رتبه بندی چالش ها از نظر از نظر استادان, مجریان و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان تفاوت معناداری وجود دارد, به طوری که عنصر ارزشیابی دارای بالاترین رتبه و پس از آن به ترتیب عناصر, فضا و محتوا و پایین ترین رتبه مربوط به عناصر زمان و هدف است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی گازرخانی، علی مدد، نادری، عزت اله، و سیف نراقی، مریم. (1397). چالش های هوشمندسازی در دانشگاه مبتنی بر پنج عنصر برنامه درسی هدف, محتوا, زمان, فضا و ارزشیابی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(2 )، 101-109. SID. https://sid.ir/paper/228734/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی گازرخانی علی مدد، نادری عزت اله، سیف نراقی مریم. چالش های هوشمندسازی در دانشگاه مبتنی بر پنج عنصر برنامه درسی هدف, محتوا, زمان, فضا و ارزشیابی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(2 ):101-109. Available from: https://sid.ir/paper/228734/fa

    IEEE: کپی

    علی مدد معصومی گازرخانی، عزت اله نادری، و مریم سیف نراقی، “چالش های هوشمندسازی در دانشگاه مبتنی بر پنج عنصر برنامه درسی هدف, محتوا, زمان, فضا و ارزشیابی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 2 ، pp. 101–109، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228734/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button