مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری تلفیقی و اثر بخشی آن در آموزش پرستاری: مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 استفاده از یک الگوی تدریس, به تنهایی قادر به پیشبرد یادگیری نیست و به منظور ایجاد دوره های فعال یادگیری و ایجاد زمینه فکر کردن در یادگیرندگان, باید تلفیقی از طیف های آموزشی و الگوهای تدریس استفاده کرد. یادگیری تلفیقی, رویکردی جدید در طراحی آموزشی است که به عنوان به کارگیری بیش از یک روش, استراتژی, تکنیک یا رسانه در آموزش تعریف می شود. هدف از این مطالعه مروری, بررسی و ارائه ی منسجم موضوعات مرتبط با مبحث یادگیری تلفیقی, با تکیه بر آموزش پرستاری است. مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که محتوای لازم برای نگارش آن از طریق جستجوی پایگاه های اطلاعاتی PubMed, Science Direct, SID, IranMedex, Magiran به دست آمده است. کلید واژه های مورد استفاده شامل Blended, Integrated, Teaching, Learning و Nursing به صورت مجزا و ترکیبی بودند. تعداد 80 محتوای مستند منتشر شده بین سال های 2000 تا 2017 مرتبط با موضوع یادگیری تلفیقی انتخاب و بررسی گردید و از این میان 20 مقاله مرتبط با موضوع مورد استفاده قرار گرفت. پس از بررسی متون مرتبط با یادگیری تلفیقی, به موضوعاتی مانند مفهوم, اهداف, مزایا و چالش های یادگیری تلفیقی در علوم پزشکی و به خصوص آموزش پرستاری پرداخته شده است. همچنین در بسیاری از این مطالعات استراتژی استفاده از برنامه های آموزشی تلفیقی, حمایت شده و شواهد نشان می دهند که این روش ها باعث افزایش سطح دانش و مهارت فراگیران می شوند. یادگیری تلفیقی بر شیوه های آموزش سنتی ارجحیت دارد و با در نظرگرفتن مزایای شیوه آموزش سنتی در کنار سایر روش های نوین, امکان تحقق یادگیری عمیق و فعال را فراهم خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی مونقی، حسین، و محسنی زاده، سیدمصطفی. (1398). یادگیری تلفیقی و اثر بخشی آن در آموزش پرستاری: مطالعه مروری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(1 )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/228752/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی مونقی حسین، محسنی زاده سیدمصطفی. یادگیری تلفیقی و اثر بخشی آن در آموزش پرستاری: مطالعه مروری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(1 ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/228752/fa

    IEEE: کپی

    حسین کریمی مونقی، و سیدمصطفی محسنی زاده، “یادگیری تلفیقی و اثر بخشی آن در آموزش پرستاری: مطالعه مروری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 1 ، pp. 29–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228752/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button