مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دو روش آموزش CBL و سنتی بر یادگیری، نگرش، رفتار و تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی: ادغام تئوری و عمل

صفحات

 صفحه شروع 198 | صفحه پایان 205

چکیده

 آموزش مهارت های ارتباطی, مسوولیت پذیری, احترام, آگاهی از خود و تفکر انتقادی از شاخص های مهم تغییر رفتارهای یادگیری در روش های نوین است. هدف از این مطالعه, بررسی تاثیر دو روش آموزش CBL (یادگیری مبتنی بر زمینه) و سنتی بر یادگیری, نگرش, رفتار و تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1393 بود. این مطالعه, یک پژوهش نیمه تجربی قبل و بعد با گروه کنترل می باشد. واحدهای پژوهش, دانشجویان ترم آخر پرستاری بودند. نمونه ها به صورت تصادفی به دو گروه CBL و سنتی تقسیم شدند. روش جمع آوری اطلاعات, پرسش نامه ی استاندارد ارزشیابی رفتار و نگرش دانشجو بود که قبل و بعد از مداخله توسط دانشجویان تکمیل شد. در گروه CBLمیانگین نمره ی رفتار, نگرش و تفکر انتقادی پس از مداخله افزایش یافت, ولی در گروه سنتی ارتباط آماری معناداری بین میانگین نمره ی رفتار, نگرش و تفکر انتقادی دانشجویان قبل و بعد از مطالعه به دست نیامد, ولی میانگین نمره ی یادگیری بعد از مداخله در گروه CBL و سنتی نسبت به قبل از مطالعه افزایش یافته بود که از نظر آماری معنا دار بود. با توجه به نتایج این مطالعه که نشان داد به کارگیری روش CBL از نظر افزایش احترام, خودآگاهی و خودارزشیابی, مهارت های ارتباطی, مسوولیت پذیری, تفکر انتقادی و افزایش انگیزش و نمره ی یادگیری نسبت به روش های سنتی مفید می باشد؛ بنابراین نتیجه می گیریم که این روش ها منجر به افزایش انگیزه ی یادگیری در دانشجویان, به کارگیری تئوری در بالین و ارتقای مراقبت از بیمار می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پوردهکردی، علی، و مسعودی، رضا. (1394). تاثیر دو روش آموزش CBL و سنتی بر یادگیری, نگرش, رفتار و تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی: ادغام تئوری و عمل. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(3 )، 198-205. SID. https://sid.ir/paper/228761/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پوردهکردی علی، مسعودی رضا. تاثیر دو روش آموزش CBL و سنتی بر یادگیری, نگرش, رفتار و تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی: ادغام تئوری و عمل. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(3 ):198-205. Available from: https://sid.ir/paper/228761/fa

    IEEE: کپی

    علی حسن پوردهکردی، و رضا مسعودی، “تاثیر دو روش آموزش CBL و سنتی بر یادگیری, نگرش, رفتار و تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی: ادغام تئوری و عمل،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 3 ، pp. 198–205، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button