Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

938
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای نوزادان و بهداشت مادر و کودک، تنظیم خانواده و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 130

چکیده

 آموزش بالینی زیر بنای تامین نیروی انسانی کارآمد, متبحر و آگاه جهت رفع نیازهای جامعه است. هدف از این پژوهش, تعیین میزان دستیابی دانشجویان مامایی به حداقل های یادگیری در واحدهای تخصصی و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور می باشد. در این مطالعه توصیفی, کلیه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی سال های 1389-90 به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسش نامه مربوط به حداقل های یادگیری در واحدهای کارآموزی_کارورزی نوزادان و بهداشت مادر و کودک و تنظیم خانواده بود. داده ها با نسخه 12 نرم افزار SPSS به صورت توزیع فراوانی و بررسی کلی با مقیاس مطلوب, نسبتا مطلوب و نامطلوب تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحد بخش نوزادان در 30 درصد موارد نسبتا مطلوب و در 70 درصد موارد نامطلوب و در واحد بهداشت مادر و کودک و تنظیم خانواده در 58.33 درصد موارد مطلوب و در 25 درصد موارد نسبتا مطلوب و بقیه نامطلوب ذکر گردید. مهم ترین موانع اجرای یادگیری به ترتیب اهمیت, در واحد نوزادان: انتخاب محیط بالینی نامناسب, انجام کار توسط اینترن و رزیدنت, تعداد زیاد دانشجویان و مهارت و تجربه کم مربی و در واحد بهداشت مادر و کودک و تنظیم خانواده: تعداد کم بیماران و تعداد زیاد دانشجویان ذکر گردید. بنابراین بهتر است, حداقل های آموزشی بازنگری و با توجه به ماهیت کسب هر مهارت بالینی مجددا تعریف و منطبق با نیاز فراگیران تنظیم شوند و استراتژی هایی برای رفع موانع اجرایی از جمله آموزش عملی بر روی مولاژ, انتخاب محیط بالینی مناسب و دوره های بازآموزی برای ارتقای مهارت های مربی اتخاذ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، پروانه، منتظری، سیمین، پورقیومی، سعید، و چعب، فرحناز. (1394). بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای نوزادان و بهداشت مادر و کودک, تنظیم خانواده و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(2)، 122-130. SID. https://sid.ir/paper/228806/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی پروانه، منتظری سیمین، پورقیومی سعید، چعب فرحناز. بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای نوزادان و بهداشت مادر و کودک, تنظیم خانواده و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(2):122-130. Available from: https://sid.ir/paper/228806/fa

    IEEE: کپی

    پروانه موسوی، سیمین منتظری، سعید پورقیومی، و فرحناز چعب، “بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای نوزادان و بهداشت مادر و کودک, تنظیم خانواده و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 2، pp. 122–130، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا