مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 62

چکیده

 مقدمه: شواهد و قرائن نشان می دهد برنامه آموزش فعلی با نیازهای پس از دانش آموختگی پزشکان همخوانی نداشته و گاه موجب بروز مشکلاتی برای پزشکان و گیرندگان خدمت گردیده است. هدف از این مطالعه, تعیین میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. روش ها: مطالعه توصیفی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بهمن 1382 انجام شد. کلیه کارورزان (40 نفر) بخش چشم که حداقل 4 ماه از دوره اینترنی را گذرانده بودند, پرسشنامه ای روا و پایا با 15 گزینه را تکمیل نمودند. داده ها با نرم افزار SPSS-11 و با آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: بیشترین فعالیت و مهارت کارورزان در پایان دوره, معاینه فیزیکی چشم (100 درصد) و در آوردن جسم خارجی (92. 5 درصد), و کمترین فعالیت و مهارت کارورزان تخمین میدان بینایی به روش Confrontation (12.5 درصد) و انجام تونومتری شیوتز (27.5 درصد) بود. نتیجه گیری: کارورزان نتوانسته اند حداقل های یادگیری مهارت های این بخش را به دست آورند. لازمست حداقل های آموزشی بازنگری, مجددا تعریف و منطبق بر نیاز فراگیران و جامعه و بر حسب اولویت تنظیم شود و نیز شیوه هایی برای اطمینان از مهارت کافی کارورزان پیش بینی شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تابان، حبیب اله، کیان ارثی، فرزان، گرک یراقی، محمد، ابراهیمی، امراله، و آویژگان، مریم. (1384). میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 55-62. SID. https://sid.ir/paper/59466/fa

Vancouver: کپی

تابان حبیب اله، کیان ارثی فرزان، گرک یراقی محمد، ابراهیمی امراله، آویژگان مریم. میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):55-62. Available from: https://sid.ir/paper/59466/fa

IEEE: کپی

حبیب اله تابان، فرزان کیان ارثی، محمد گرک یراقی، امراله ابراهیمی، و مریم آویژگان، “میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 55–62، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59466/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا