مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 ماحصل نهایی آموزش نوین در مامایی, با میزان یادگیری فراگیران تعریف می شود. شناسایی موانع اجرایی و رفع آنها موجب ارتقاء کیفیت آموزش بالینی می گردد. هدف از این پژوهش, تعیین میزان دستیابی دانشجویان مامایی به حداقل های یادگیری در واحدهای تخصصی (درمانگاه زنان و بخش زنان) و موانع اجرای آنها می باشد. در این مطالعه توصیفی, کلیه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات 2 پرسشنامه مربوط به حداقل های یادگیری در واحدهای کارآموزی - کارورزی درمانگاه و بخش زنان بود. داده ها با نرم افزار  spss 12بصورت توزیع فراوانی و بررسی کلی با مقیاس مطلوب, نسبتا مطلوب و نامطلوب تجزیه و تحلیل گردید. یافته های پژوهش نشان داد میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحد بخش زنان در 20 درصد موارد مطلوب و در 40 درصد موارد نسبتا مطلوب بود. در واحد درمانگاه زنان میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در 8.33 درصد موارد مطلوب و در 33.33 درصد موارد نسبتا مطلوب ذکر گردید. مهمترین موانع اجرای یادگیری به ترتیب اهمیت, انجام کار توسط اینترن و رزیدنت, تعداد زیاد دانشجویان در هر واحد و انتخاب محیط بالینی نامناسب ذکر گردید .بنابراین بهتر است حداقل های آموزشی بازنگری و با توجه به ماهیت کسب هر مهارت بالینی مجددا تعریف و منطبق با نیاز فراگیران تنظیم شوند و نیز استراتژی هایی برای رفع موانع اجرایی از جمله انتخاب محیط بالینی مناسب و به کارگیری بیمارستان های غیر آموزشی در امر آموزش دانشجویان و دوره های بازآموزی برای ارتقاء مهارت های مربی اتخاذ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، پروانه، و منتظری، سیمین. (1392). بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 3(2 (پیاپی 5))، 71-80. SID. https://sid.ir/paper/228892/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی پروانه، منتظری سیمین. بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 5)):71-80. Available from: https://sid.ir/paper/228892/fa

    IEEE: کپی

    پروانه موسوی، و سیمین منتظری، “بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 3، no. 2 (پیاپی 5)، pp. 71–80، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا