مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهکارهای کاهش غیبت، از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 در کلاس های درس تجربه اساتید به دانشجویان انتقال یافته و جهت عملی شدن این انتقال حضور مستمر دانشجویان در کلاس ضروری است. علی رغم انجام مطالعات متعدد در خصوص علل غیبت, راهکارهای کاهش آن بررسی نشده است. مطالعه ی حاضر با هدف تعیین راهکارهای کاهش غیبت در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شد. کلیه ی دانشجویان شاغل به تحصیل در نیم سال دوم 94-93, جامعه ی این پژوهش را تشکیل داده و در کل, 401 نفر به روش تصادفی ساده از بین دانشجویان ترم 2 به بعد, به تناسب تعداد دانشجویان هر مقطع و رشته, انتخاب و بررسی شدند. دانشکده ی پزشکی (75 نفر), پرستاری و مامایی (182 نفر), بهداشت (32 نفر) و پیراپزشکی (112 نفر). ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ای محقق ساخته بود. تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS انجام و P<0. 05 سطح معناداری در نظر گرفته شد. میانگین نمرات داده شده به راهکارهای کاهش غیبت به ترتیب اهمیت عبارت بودند از: تسلط استاد بر مطالب تدریس شده (06/1± 21/4), توجه به یادگیری (97/0± 19/4) و داشتن رفتار محترمانه با دانشجو (95/0± 12/4), شاد بودن جو کلاس (03/1± 10/4), تدریس مطالب اصلی به صورت کاربردی (03/1± 05/4), اهمیت دادن به حضور دانشجو (99/0± 04/4), استفاده از روشهای متنوع تدریس (02/1± 03/4) و ارزشیابی مستمر (13/1± 00/4) مهمترین راهکار پیشنهادی دانشجویان مربوط به استاد بود. در این راستا, تسلط بر مطالب تدریس شده و توجه به یادگیری دانشجویان, داشتن رفتار محترمانه, شاد کردن جو کلاس, تدریس مطالب اصلی به صورت کاربردی, اهمیت دادن به حضور دانشجو, استفاده از روشهای متنوع تدریس و ارزشیابی مستمر پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دل آرام، معصومه، اصفی، فریبا، و شمس، سهند. (1396). بررسی راهکارهای کاهش غیبت, از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(1 )، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/228846/fa

    Vancouver: کپی

    دل آرام معصومه، اصفی فریبا، شمس سهند. بررسی راهکارهای کاهش غیبت, از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(1 ):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/228846/fa

    IEEE: کپی

    معصومه دل آرام، فریبا اصفی، و سهند شمس، “بررسی راهکارهای کاهش غیبت, از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 1 ، pp. 39–47، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button