Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,320
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه: کلاس های درس به دلیل انتقال حجم زیادی از نگرش ها و تجربیات از سوی اساتید به دانشجویان دارای اهمیت به سزایی هستند. عملی شدن این انتقال مستلزم حضور فعال و مستمر دانشجو در کلاس درس های نظری است. هدف از مطالعه حاضر, بررسی عوامل موثر بر حضور و عدم حضور دانشجویان در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.روش کار: در این مطالعه توصیفی - تحلیلی, از سوی جمعیت 254 نفری دانشجویان پزشکی مقاطع علوم پایه, فیزیوپاتولوژی و بالینی دانشگاه علوم پزشکی جهرم, تعداد 181 پرسشنامه پژوهش تکمیل و عودت داده شد. داده ها با کمک نرم افزار  SPSS 15و با استفاده از شاخص های تمرکز, پراکندگی داده ها و آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه, تجزیه و تحلیل شدند. سطح معناداری کم تر از 0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: میانگین سن (انحراف معیار±) 181 دانشجویی که به پرسشنامه پاسخ دادند 21.48±2.2 بود که %66.3 آنها زن بودند. از بین عوامل دوازده گانه موثر بر حضور در کلاس های درس نظری بیشترین میانگین نمره مربوط به کاربرد مطالب ارائه شده کلاس نظری در بیمارستان بود. از بین عوامل دوازده گانه موثر بر غیبت در کلاس های درس بیشترین میانگین نمره مربوط به نامناسب بودن روش تدریس بود.نتیجه گیری: تدریس بر بالین بیمار, تسلط استاد روی موضوع درسی, اهمیت و ضرورت موضوع از عوامل دخیل روی میزان و تداوم حضور موثر دانشجویان پزشکی در کلاس درس می باشد و عواملی مانند نامناسب بودن روش تدریس اساتید, کمی بازده کلاس ها, خستگی ناشی از کلاس های قبلی از عوامل موثر روی غیبت دانشجویان پزشکی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، محمدیاسین، امانت، آیدا، راسخ جهرمی، اطهر، و ستوده جهرمی، عبدالرضا. (1392). عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 11(1)، 7-14. SID. https://sid.ir/paper/130866/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی محمدیاسین، امانت آیدا، راسخ جهرمی اطهر، ستوده جهرمی عبدالرضا. عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1392؛11(1):7-14. Available from: https://sid.ir/paper/130866/fa

    IEEE: کپی

    محمدیاسین کرمی، آیدا امانت، اطهر راسخ جهرمی، و عبدالرضا ستوده جهرمی، “عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 11، no. 1، pp. 7–14، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130866/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا